March 4, 2002
Hejsan!
jag och en polare sitter och lanar, hittils så har vi anslutit till varandra via internet, vad är den bästa konfigurationen så båda kan få tillgång till varadndras datorer? Vi har Win XP (obs: pirated edition bootscreen) och hub.
Tack för svar gubbar 😀
Alla länder förena eder!
March 10, 2004
Tillgång till varandras filer eller?
Det jag brukar göra när jag e på lan e att någon sätter upp en Dc server och alla går in på den och delar ut sina saker
[Core 2 Duo 6600] [Asus P5B D] [Corsair 6400 2* 1024] [PowerColor x1900xt] [Seagate 160Gb, 300Gb, 320Gb] [Playstation Portable]
September 11, 2002
Finns många många lösningar, och här är några exempel:
* SMB-protokollet, det vill säga att ni båda väljer att dela ut vissa partitioner eller mappar, väljer vilka användare som ska få tillträde och sedan klickar er fram genom till exempel utforskaren som vanligt.
* FTP, det vill säga att en eller båda startar FTP-server och sedan sköter all överföring genom FTP-klienter
* HTTP, det vill säga att minst en av er drar igång en web-server ... nä det verkar lite jobbigt va?
* DC-hub eller annat liknande program för fildelning som ni kör lokalt
Men om ni bara är två personer som sitter och LANar och har anslutit era datorer mot varandra OK, så ska väl kanske det smidigaste vara att ni bara väljer att dela ut det ni vill dela ut och sen surfar in på varandras datorer genom utforskaren och kopierar och klistrar in filer bäst ni vill...
1 Guest(s)