September 29, 2003
Hej.
Jag har ett problem som stör mig väldigt mycket! 👿
Det är så att när jag drar mellan två datorer så under tiden kommer det upp en skylt som det står att en nätverksanslutning inte är ansluten! Men så försvinner den men den kommer tillbaka med jämna mellanrum! Det blir även så när jag drar mellan mitt xbox och min pc! Vad kan det vara snälla hjälp mig!!!
Mvh Jonas
March 10, 2003
Kolla kontakterna på nätverkskorten.. kanske är dåliga. De små pinnarna eller vad de kallas kan ibland böjas för långt ner och ge dålig kontakt.
Alternativet är att kolla drivrutiner till Nätverket. Uppgraderade mina på ett av mina problemkort och det hjälpte märkbart.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 9, 2001
JonasT wrote: Hej.
Jag har ett problem som stör mig väldigt mycket! 👿
Det är så att när jag drar mellan två datorer så under tiden kommer det upp en skylt som det står att en nätverksanslutning inte är ansluten! Men så försvinner den men den kommer tillbaka med jämna mellanrum! Det blir även så när jag drar mellan mitt xbox och min pc! Vad kan det vara snälla hjälp mig!!!Mvh Jonas
Har du en hubb eller switch mellan? Prova att ändra inställning i drivrutinen för nätverkskortet för link speed och duplex.
Sen kan det ju vara en kass kabel också...
/Lokpest
1 Guest(s)