October 5, 2002
Hejsan...
Jag skulle nu koppla ihop mitt lilla nätverk här hemma, har bestämt mig för att ha en dator som server och sedan koppla ihop datorerna med en switch. Har en server dator med Windows 2000 advance server på som skulle funka som DHCP, men problemet är att den vill inte riktigt, eller jag vet inte exakt hur man gör. Jag har fått igång båda nätverks kort och så och lyckas komma in på nätet med servern, men på dom andra datorena blir det "404"
Kan nu hjälpa mig? Hur man ska sälla in allt? Jag har Telia ADSL, dom andra två datornen kör Win 2000 pro och Win 98.
April 1, 2001
Om du inte vet hur man gör, så råder jag dig att inte köra NAT, DHCP, DNS tjänsterna som är inbyggda i Win2000 Adv Server. Det som är enkelt att fixa är ICS (internet connection sharing) 🙂
Här på NordicHardware finns guiden du behöver.
https://www.nordichardware.se/.....emnatverk/
October 5, 2002
Iceman wrote: Om du inte vet hur man gör, så råder jag dig att inte köra NAT, DHCP, DNS tjänsterna som är inbyggda i Win2000 Adv Server. Det som är enkelt att fixa är ICS (internet connection sharing) 🙂
Här på NordicHardware finns guiden du behöver.
https://www.nordichardware.se/.....emnatverk/
Problemet e det att i den guiden ser inte alls ut som mitt, som redan den f;rsta bilden hittar jag ej, det st[r var men inte p[ mitt.
December 2, 2001
Jag körde Win2k server (svensk) på en dator förut och delade internet med DHCP, de är inte så krongligt, du väljer bara i servermenyn som kommer upp direkt när du startar datorn att skapa Internet Delning och sen följer du bara instruktionerna som kommer upp..
Kan ge bättre guide imorgon, känns lite "overkill" att skriv 5 sidor nu mitt i natten 🙄
October 5, 2002
YemanCool wrote: Jag körde Win2k server (svensk) på en dator förut och delade internet med DHCP, de är inte så krongligt, du väljer bara i servermenyn som kommer upp direkt när du startar datorn att skapa Internet Delning och sen följer du bara instruktionerna som kommer upp..
Kan ge bättre guide imorgon, känns lite "overkill" att skriv 5 sidor nu mitt i natten 🙄
Skulle gärna se du skrev lite mer förklarat =)
Så gör det gärna imorron...
1 Guest(s)