July 12, 2002
Formaterade min bärbara skräp-compaq för den hade lite problem med cd-läsaren. När jag senare sitter med enbart dosprompt visar det sig att den f-bannade läsaren är sönder.. Inget sätt att få in windows igen vill säga.. Nu är det ju massa helger också, så reparation lär dröja ett bra tag..
Finns det någon möjlighet att komma åt ett nätverk genom dos eller liknande (något program i "diskettstorlek"). Har nämligen en annan dator som jag skulle kunna tanka ifrån isåfall. Hjälp, jag har blivit beroende av att surfa i soffan! 😀
March 5, 2002
Skaffa dos 6.22 eller nåt 5.0 minst, eller bara filerna interlnk.exe och intersvr.exe. kör intersvr.exe på datorn som du vill sno filer ifrån och interlnk.exe på den bärbara. detta kräver en så kallad laplink-kabel eller nollmodemskabel. rekommenderar starkt laplink, går mkt snabbare. sen
programmen funkar så här:
om du t.ex. har A: och C: på den bärbara, och C: och D: på "servern" så kommer den bärbara att få D: (som pekar på serverns C:) och E: (som pekar på serverns D:). sen är det bara att köra gamla hederliga copykommandon 😀
August 24, 2002
sånt här ä kul 👿 har upplevt samma sak skillnaden skulle la va att min bärbara är nästan ny 8) aja...skulle slänga in 2000 efter en totalkrasch med 98 så jag formatera och stara satte in disketten te cdromen blabla hittar inte det och det där.......
Så det fick bli gamla hederliga Norton Comander... umm nice tänkte jag sitta här med nollmodem o tanka 2000 icke då...så jag tog en 35mb verision av 95 o körde över.....mmhhh... med tanke på att jag bara kunde tanka i 115200kps så förstår ni.... skitkul....rena k56standard....
Ok...sen då när man skulle installera 95 javaf.. tror ni Datorn är för ny..... 👿 :eye: hopp så det fick bli o sätta 2000 på tankning över en och en halv dag lr vad det tog......
Nä...men Norton Comander rekomenderar jag... det är som Utforskan... lätt o förstå...sen måste du ju ha lite tid också 🙂 aja lycka till...
July 12, 2002
Ja nollmodemkabel hade ju fungerat, om jag HADE nån.. :arg:
Har bara en korsad tp-kabel att tillgå, men det gör väl ingen nytta antar jag..
Datorn är ju inte skräp heller, det kanske verkade så på mitt första inlägg.. Det är en celeron 1ghz, 20 gb hårddisk med mera.. Hade ju varit skönt att ta med till släkten nu över jul menar jag.. 😛
Nah..får väl försöka fixa en nollmodemkabel då, tack för hjälpen..
1 Guest(s)