June 20, 2002
Har två datorer som delar Telia ADSL med hjälp av ovanstående router...
Det funkar alldeles utmärkt, men vad som inte funkar utmärkt är kontakten datorerna emellan...
Har lagt de i samma "workgroup" och delat ut prylar, och efter erfarenheter från tidigare LAN (där andra får sköta det hela då jag är totalt världelös på allt som har med nätverk att göra) tycker jag personligen att det borde räcka...
Är det något uppenbart jag missar eller borde det funka även fast det inte gör det, och har ni i så fall några tips på grejer jag kan testa...???
September 11, 2003
September 28, 2003
Även jag har detta problem. Jag provade att lägga in IPX. Men jag hittade inget. Det närmaste jag kom var IPS. Jag hade inget val Lägg till heller utan jag butte flik till Autentisering och sen egenskaper där kom det upp en massa val som man kunde bocka för men det ver fel va? I första rutan var det bara en knapp konfiguera under allmänt. Vad göra???
July 18, 2003
Protokollet heter:
NWLink IPX/SPX/NetBIOS Transport Protocol
Du måste även ha "Client For Microsoft Network" installerat, det finns under "Client" / "Klient".
Även Klienten "File and Printer Sharing for Microsoft Networks" men den kommer med "Client For Microsoft Network" har jag för mig.
1 Guest(s)