September 23, 2002
Hejsan, en i familjen har skaffat Tele2 10 MB. Jag tänkte lägga upp 2 st counter-strike servrar och en webserver. Datorn är en: 500 mhz, 512 sd ram, 12 Gb HD.
Jag har några frågor angående detta...
1. Det står redan en dator där (en surfdator). Jag har hört att man kan ha nätverk utan att använda en router genom att ha 2 nätverkskort i en låda och 1 i den andra. Men exakt hur fungerar det?
2. Kommer datorn/uppkopplingen att klara detta?
3. Någon som har/vet någon som har 10 MB tele2 och vet om det är lika bra som 10 MB bbb?
Jag hoppas på seriösa svar snarast. Tack för hjälpen!
July 2, 2001
Svar på fråga 1: Ja, det är vanligt att man använder datorn som en router. Läs en av NH's guider som du hittar här:
https://www.nordichardware.se/.....emnatverk/
Svar på fråga 2: Jag vet att på Quake2 fanns det ett riktmärke på 8MHz per spelare. 32st spelare skulle alltså kräva en dator på 256MHz. En uppkoppling på 10mbit räcker utan problem.
Inget svar på fråga 3.
July 7, 2002
tänk såhär....2servrar ska du nog max ha 8players men om du har en kan du väl ha 12-14 players skulle hellre satsa på en och få den stabil,
om du har webserver på den dessutom tar det ju prestanda och bannbredd cs kräver inte speciellt mycket bannbredd men istället en stabil och bra lina med bra backbone för att folk ska vilja spela där. satsa på en server 12-16players
1 Guest(s)