May 9, 2001
Jo, det går ju men jag tänkte ansluta min bärbara till min stationära på jobbet på något sätt.
Vi får inte ansluta egna datorer på jobbets nätverk.
Just därför jag undrade om man kan koppla via USB2.
Jobbdatorn har ju bara ett nätverkskort.
Förresten, är det någon som vet vart man kan köpa tillbehör till iPod i Stockholm? Helst norr om stan.
Om jag fick tag i en USB adapter till min iPod så kan jag ha den som en extern hårddisk på jobbdatorn.
Just nu kan jag bara ansluta den till min bärbara dator eftersom den har en mini Firewire kontakt.
Köpte min iPod i USA så därför undrar jag vart man kan få tag i delar här i Stockholm.
May 9, 2001
Hade endast kopiera över några stora filmfiler till jobbdatorn. Har dragit över några band från videokameran till min bärbara.
Hade inte tänkt att surfa eller dra över några hemliga filer precis. Endast dra över några filmer från videokameran.
Det är från USA resan. Filmerna blir ca. 1.2 gigabyte stora så det går ju inte att bränna dem på CD direkt.
Får väl skaffa en DVD brännare till min stationära dator så småningom. Sitter ju normalt med min bärbara.
Men jag kan ju inte köra DVD skivor på jobbdatorn. Sitter endast en CD-ROM i den.
May 9, 2001
Har inte Firewire på jobbdatorn. Får inte installera det själv heller eftersom allt sådant ska gå via våran support.
Om jag inte har någon vettig anledning att ha det så får jag det inte.
Jag behöver ju inte Firewire för att kunna sköta mitt jobb så det är nog kört.
Håller fortfarande på att leta efter en USB2 adapter för min iPod.
Ska kolla mer på nätet men hittar inte så mycket där helller.
Det är inte så många som säljer iPod verkar det som.
Finns ju massor av andra produkter men inte iPod.
December 4, 2002
Jag såg på INET data när jag var där inne för ett tag sen, där sålde dom USB kablar som man kopplar direkt mellan 2 datorers USB-portar för kommunikation.. kommer dock inte ihåg vad det herter eller vad det kostar och nackdelen är att jag bara sett de i deras butik och ej på deras hemsida.
August 24, 2002
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=SER
Där har du! =D
1 Guest(s)