June 23, 2006
eftersom att min dator var drabbad av spyware virus o liknande så formaterade jag om min dator när jag hade ett par kompisar hemma hoss mej...men när jag hade formaterat om dator så fungerade inte nätverlet längre...båda dom hittade mej men hade inte behörighet...jag hittade inte dom....men när jag försökte me en massa grejer så hittade jag dom tillslut....men när jag skulle dra DoW från dom så stog det att nätverkssökvägen var för lång.....och nu hittar jag inte någon och ingen hittar mej.....någon som har en aning om vad felet kan va? Har provat VÄLDIGT mycket....men kom med förslag snälla....
July 24, 2003
Det du skriver om är kort och gott behörighet. Det är en funktion i Windows som går att ställa på användarnivå/gruppnivå, t.ex en domän.
Se till så att samtliga datorer som skall kommunicera med varandra har "File and Printer Sharing" aktiverat. Ibland är Win dåligt på att hitta datorer. Kör istället win+r (kör), sen datorns ipadress. Prova även att pinga datorn för svar.
Använd inte förenklad fildelning heller. Förenklad fildelning innebär motsatsen
Se till att behörigheterna stämmer. Dessa går att reglera på användarnivå och vad som får göras.
1 Guest(s)