July 17, 2006
Tjena jag har ett litet men ack så iriterande problem med mitt trådlösa nätverk. Har bra koppling mellan datorerna i nätverket och även internet fungerar men det är ett litet problem. När jag spelar tex online så kommer det upp "connection problem" varning i spelet ca en gång varje minut och det laggar till som fan i några sekunder, det verkar som om nånting ändras eller förnyas inom nätverket , men jag har ingen anning om vad det kan vara så jag ber er om hjälp. Det är väldigt irriterande för mig då jag spelar online mest av allt.
det komponenter jag har är: D-Link DWL-922 trådlös router med usb adapter,
Netgear DG834 DSL MODEM INTERNET GATEWAY
snälla hjälp!
July 17, 2006
Trilogic wrote: Kolla om det finns någon ny firmware.
Om du kör Skype så bör du få ett "metalliskt" ljud innan den kopplar ned. Och när man ringer upp igen, så funkar det..
Jag kopplas inte ned på skype utan det blir bara luckor i samtalet då jag inte kan komunicera elelr höra något men ena sekunden är det som vanligt igen
July 16, 2003
Läste lite slavigt. Trodde att du hade en D-LINK router men det var ju ditt WiFi NIC. Du har ju en Netgear DG834. Har för tillfället själv en Neatgear WGT624 som lider av samma problem som din router.
Så mitt tips till dig är att prata med Netgears support som förövrigt är riktigt bra. Dessa två routrar får ses som dussinvaror så jag tror att du har fått ett mindre bra exemplar. En kompis till mig fick byta ut 4st innan han fick en som fungerade riktigt tillfredställande. Dock, tycker jag att Netgear gör trevliga produkter.
July 17, 2006
Trilogic wrote: Läste lite slavigt. Trodde att du hade en D-LINK router men det var ju ditt WiFi NIC. Du har ju en Netgear DG834. Har för tillfället själv en Neatgear WGT624 som lider av samma problem som din router.
Så mitt tips till dig är att prata med Netgears support som förövrigt är riktigt bra. Dessa två routrar får ses som dussinvaror så jag tror att du har fått ett mindre bra exemplar. En kompis till mig fick byta ut 4st innan han fick en som fungerade riktigt tillfredställande. Dock, tycker jag att Netgear gör trevliga produkter.
Nej du såg rätt jag har både en D-Link router och Netgear grejen, vi hade inte möjlighet att dra ut kabel till min stuga så vi köpte till den trådlösa routern....dock så är det ju också en router i netgear modemet? kan det va den som jävlas eller är jag helt borta....som sagt jag har ingen kunskap när det gäller nätverk
1 Guest(s)