Nätverk+Internet=problem|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nätverk+Internet=problem
nissedruva
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
Member Since:
July 17, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 17, 2006 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena jag har ett litet men ack så iriterande problem med mitt trådlösa nätverk. Har bra koppling mellan datorerna i nätverket och även internet fungerar men det är ett litet problem. När jag spelar tex online så kommer det upp "connection problem" varning i spelet ca en gång varje minut och det laggar till som fan i några sekunder, det verkar som om nånting ändras eller förnyas inom nätverket , men jag har ingen anning om vad det kan vara så jag ber er om hjälp. Det är väldigt irriterande för mig då jag spelar online mest av allt.

det komponenter jag har är: D-Link DWL-922 trådlös router med usb adapter,

Netgear DG834 DSL MODEM INTERNET GATEWAY

snälla hjälp!

jensa_morini
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 367
Member Since:
November 19, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1059996
July 17, 2006 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är inte möjligtvis BF2 du spelar?? För isf beror det nog inte på ditt nätverk. Den senaste patchen orsakar detta lite då och för alla.

nissedruva
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
Member Since:
July 17, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1059998
July 17, 2006 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

jensa_morini wrote: Det är inte möjligtvis BF2 du spelar?? För isf beror det nog inte på ditt nätverk. Den senaste patchen orsakar detta lite då och för alla.

Nej det är Cod 2 men jag har upplevt det på andra spel också, märker även när jag surfar ibland.

Trilogic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
Member Since:
July 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1060031
July 17, 2006 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Kolla om det finns någon ny firmware.
Om du kör Skype så bör du få ett "metalliskt" ljud innan den kopplar ned. Och när man ringer upp igen, så funkar det..

nissedruva
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
Member Since:
July 17, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1060045
July 17, 2006 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Trilogic wrote: Kolla om det finns någon ny firmware.
Om du kör Skype så bör du få ett "metalliskt" ljud innan den kopplar ned. Och när man ringer upp igen, så funkar det..

Jag kopplas inte ned på skype utan det blir bara luckor i samtalet då jag inte kan komunicera elelr höra något men ena sekunden är det som vanligt igen

Trilogic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
Member Since:
July 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1060053
July 17, 2006 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Läste lite slavigt. Trodde att du hade en D-LINK router men det var ju ditt WiFi NIC. Du har ju en Netgear DG834. Har för tillfället själv en Neatgear WGT624 som lider av samma problem som din router.
Så mitt tips till dig är att prata med Netgears support som förövrigt är riktigt bra. Dessa två routrar får ses som dussinvaror så jag tror att du har fått ett mindre bra exemplar. En kompis till mig fick byta ut 4st innan han fick en som fungerade riktigt tillfredställande. Dock, tycker jag att Netgear gör trevliga produkter.

nissedruva
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
Member Since:
July 17, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1060071
July 17, 2006 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Trilogic wrote: Läste lite slavigt. Trodde att du hade en D-LINK router men det var ju ditt WiFi NIC. Du har ju en Netgear DG834. Har för tillfället själv en Neatgear WGT624 som lider av samma problem som din router.
Så mitt tips till dig är att prata med Netgears support som förövrigt är riktigt bra. Dessa två routrar får ses som dussinvaror så jag tror att du har fått ett mindre bra exemplar. En kompis till mig fick byta ut 4st innan han fick en som fungerade riktigt tillfredställande. Dock, tycker jag att Netgear gör trevliga produkter.

Nej du såg rätt jag har både en D-Link router och Netgear grejen, vi hade inte möjlighet att dra ut kabel till min stuga så vi köpte till den trådlösa routern....dock så är det ju också en router i netgear modemet? kan det va den som jävlas eller är jag helt borta....som sagt jag har ingen kunskap när det gäller nätverk

Trilogic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
Member Since:
July 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1060078
July 17, 2006 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Två routers.. Hmm brukar inte vara bra. Kör du D-LINKen som AP (avstängd routing) och Netgearen som router?
Skulle bli bli hjälpt av en skiss hur ditt nät är uppbyggt, som du postar i tråden.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 38
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL