January 10, 2003
Hej.. har ett litet problem...
Internet och allt funkar fint nu.. kör min nätverkskabel in i en router som sedan e kopplad till modemet.. nu går de fint.. men ja kan inte koppla in nätverkskabeln direkt i modemet.. det måste la funka lr?!? "Kan inte öppna söksidan" men så fort ja stoppar in den i routern igen så går det"
det va första problemet.. nu e de så att ja vill kunna köra 5 datorer sammtidigt i nätverket.. hur kopplar ja för att kunna ha 4 i routern och 1 i modemet...??
går det över huvud taget?!? måste de la göra va??!
vad behövs??!
June 18, 2001
I properties på nätverks egenskaperna på datorn.
Eller om routern är rätt konfigurerad med DHCP och det är en router med 4 portar (inbyggd switch) så är det ju bara att plugga in datorer i denna.
Vill du ha mer datorer i, köp en hub/switch och koppla in i routern den med!
July 7, 2002
det är väl om du har flera ip adresser till modemet? har du det så går det men det kostar oftast nån 50lapp mer per månad med kabelmodem att få en till ip adress, testa bara ta nån adress som liknar den du har till routern eller så kan ni ha automatisk inställning av skiten, på mitt kabel modem måste jag starta om det om jag byter nätverks kort, testa bara starta om modemet. hoppas du fattar nått av vad jag skrev ;>
1 Guest(s)