December 1, 2002
Jag har kopplat ett nätverk med två datorer hemma men får det inte riktigt att funka. Jag får hela tiden veta att nätverkskabeln inte är ansluten. Är det någon som har en vettig idé om vad detta kan vara? Jag har rätt kabel (korsad TP) och det är inget fel på nätverkskorten...?
March 15, 2002
ziggey wrote: Jag har kopplat ett nätverk med två datorer hemma men får det inte riktigt att funka. Jag får hela tiden veta att nätverkskabeln inte är ansluten. Är det någon som har en vettig idé om vad detta kan vara? Jag har rätt kabel (korsad TP) och det är inget fel på nätverkskorten...?
Har haft samma problem och då berodde det på att nätverkskortet inte va rätt installerat...
February 20, 2003
sPaZz wrote: [quote=ziggey]Jag har kopplat ett nätverk med två datorer hemma men får det inte riktigt att funka. Jag får hela tiden veta att nätverkskabeln inte är ansluten. Är det någon som har en vettig idé om vad detta kan vara? Jag har rätt kabel (korsad TP) och det är inget fel på nätverkskorten...?
Har haft samma problem och då berodde det på att nätverkskortet inte va rätt installerat...
Hur löste du detta då...?
August 20, 2001
Alien Alliance TM wrote: [quote=sPaZz][quote=ziggey]Jag har kopplat ett nätverk med två datorer hemma men får det inte riktigt att funka. Jag får hela tiden veta att nätverkskabeln inte är ansluten. Är det någon som har en vettig idé om vad detta kan vara? Jag har rätt kabel (korsad TP) och det är inget fel på nätverkskorten...?
Hur löste du detta då...?
Oftast löser det sig genom: Plocka bort kortet i enhetshanteraren... Starta om så att windows installerar kortet igen...
July 14, 2003
Är du helt säker på att kabeln är korsad?!
Det är alldeles säkert så att du inte har rätt drivrutiner...vad är det för kort du har?!
Jag vet tex att det kan vara svårt att leta sig fram till rätt drivisar om man har ett Realtek kort....även D-Link har en djungel av kort....med snarlika namn...=)
1 Guest(s)