September 11, 2002
Daun wrote: Ok. Jag har Microsoft klient för nätverk på båda... Har även provat med gateway och DNS enligt ditt råd men det blev ingen skillnad.
Som sagt, sök i forumet efter liknande problem, för jag vet att det finns såna trådar.
Daun wrote: I 1.1 under DNS måste jag skriva Dator1 som värd och wasadata.com som domän. Vad ska jag skriva på 2? (Jag har provat med Dator2 som värd och Dator1 som domän... och med Dator2 som värd och wasadata.com som domän)
Har inte tillgång till Windows nu så jag vet inte hur inställningarna ser ut exakt. Men så här är det ungefär:
På Dator1.1 (internetinterfacet) anger du de uppgifter som du har fått från din ISP, precis som du har gjort.
På Dator1.2 (interna interfacet) behöver du inte ange några DNS-inställningar alls om du inte verkligen behöver ett eget internt domännamn, men det gör du antagligen inte. Om det sker någon automatisk konfigurering så kan du bara låta det vara.
På Dator2 behöver du bara ange DNS-servrarnas adresser (DNS1: 193.15.177.98 DNS2: 193.15.177.99)
ingenting annat. (Förutsatt att du inte behöver ange ett internt domännamn av någon anledning då, precis som för Dator1.2)
August 6, 2001
På Dator2 behöver du bara ange DNS-servrarnas adresser (DNS1: 193.15.177.98 DNS2: 193.15.177.99)
ingenting annat. (Förutsatt att du inte behöver ange ett internt domännamn av någon anledning då, precis som för Dator1.2)
Fast om jag skriver in DNS1&2 på dator2 Får jag felmeddelandet att värd & domän måste anges, och skriver jag in samma som i 1.2 fungerar det inte ändå... SUCK!![
2 Guest(s)