May 13, 2004
Hej,
Efter påfrestande klagomål från familjen om alla sladdar som dragits genom huset har jag nu köpt en trådlös router. Jag har inga tidigare erfarenheter med trådlösa nätverk och behöver lite hjälp.
Det är så att jag själv sitter på en bärbar dator som jag vet stöder trådlöst nätverk, men p.g.a. vissa problem med det inbyggda nätverkskortet köpte jag ett nytt, externt. Nu när jag ska köra på trådlöst vill jag "aktivera" det gamla igen. Hur gör jag det? Jag minns klart och tydligt hur jag förut kunde söka efter trådlösa nätverk, något som inte längre är möjligt.
Routern är alltså installerad och klar (lampan som symboliserar wireless network lyser klart), så nu är det bara inställningar på datorerna kvar. Hur gör jag?
Tacksam för svar
July 16, 2003
Guardian wrote: Jojo, visst har jag sådana knappar, men ingenting händer då jag trycker på dem. Faktum är, att när jag kollar i enhetshanteraren så hittar jag endast mitt externa nätverkskort. Jag förstår ingenting :/
Och ditt externa nätverkskort är alltså ditt trådade nät?
Du har väl inte möjligtvis en Toshiba med den gömda knappen på undersidan?
Du måste nog berättar om vi ska kunna hjälpa dig, typ din hårdvara så som laptop och router. Aktivering av kryptering..
Kommer du in i routern via trådade nätet?
May 13, 2004
Det är en Dell XPS Gen 2 jag har. Brorsan har en likadan, och under fliken "Nätverkskort" i enhetshanteraren står det "Broadcom 570x Gigabit Integrated Controller". Detta är något jag också borde ha i min dator, men som inte visas i enhetshanteraren.
Edit: Ja, jag kommer in i routern genom det trådade nätet, som endast funkar med mitt externa kort.
Edit 2: Sådär ja! Efter mycket strul har jag nu lyckas installera rätt drivrutiner samt konfigurerat routern rätt.
1 Guest(s)