Nätverksskrivare|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nätverksskrivare
olleh
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 56
Member Since:
November 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 22, 2003 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Jag har gått på ett mysko problem som jag inte har lyckats lösa.

Det är så att jag har två datorer på en router (DI-804), på den ena datorn står det en skrivare (HP LaserJet 1000) inkopplad. Det är en 2k-burk som jag skriver ut med via dess USB-port. När jag skriver ut från denna datorn så fungerar det som det ska. Men när jag försöker att skriva ut från min andra burk med XP prof. så verkar allt normalt. Men det kommer aldrig ut några papper. Utskriften ligger kvar i utskriftshanteraren en liten stund så den hinner buffra och sen så försvinner den bara. :arg:

Om jag ändrar och låter alla utskrivna utskrifter få ligga kvar i utskriftshanteraren så får den statusen "utskrivet" utan att något kommit ut. (Jag har även en brandvägg på XP-datorn. (ZoneAlarm)).

Någon som stött på något liknade lr har en snilleblixt att komma med så blir jag glad? wink

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
Member Since:
September 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
257570
January 22, 2003 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

olleh wrote: Hej!

Jag har gått på ett mysko problem som jag inte har lyckats lösa.

Det är så att jag har två datorer på en router (DI-804), på den ena datorn står det en skrivare (HP LaserJet 1000) inkopplad. Det är en 2k-burk som jag skriver ut med via dess USB-port. När jag skriver ut från denna datorn så fungerar det som det ska. Men när jag försöker att skriva ut från min andra burk med XP prof. så verkar allt normalt. Men det kommer aldrig ut några papper. Utskriften ligger kvar i utskriftshanteraren en liten stund så den hinner buffra och sen så försvinner den bara. :arg:

Om jag ändrar och låter alla utskrivna utskrifter få ligga kvar i utskriftshanteraren så får den statusen "utskrivet" utan att något kommit ut. (Jag har även en brandvägg på XP-datorn. (ZoneAlarm)).

Någon som stött på något liknade lr har en snilleblixt att komma med så blir jag glad? wink

Som med alla program kan det krasha....
Testa att instalera om skrivaren och (om du har) andra program till den

rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
Member Since:
May 9, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
257573
January 22, 2003 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Win 2000 brukar bara installera drivrutiner anpassade för just 2000 som default.
Ska man dela ut den och skriva ut från en Win 98 maskin så får man gå in i egenskaperna för skrivaren och lägga till Additional Drivers.. i Sharing fliken. Men nu kör du ju med XP Pro på den andra så det borde ju funka.
Det kanske är någon inställning i brandväggen du behöver göra.

olleh
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 56
Member Since:
November 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
258106
January 23, 2003 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Det hjälper tyvärr inte att bara stänga av brandväggen. Jag har instalerat om skrivaren utan resultat. Jag har även kollat vad för drivisar som är utdelade och på 2k-burken står det endast 2k men från XP-burken står det 2k och XP på samma. Så det borde fungera!

Inga andra förslag? Inte kan väll bradväggen blokera sånt trots att den är avstängd lr?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 51
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL