Navet i mitt nätverk|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Navet i mitt nätverk
4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 3, 2002 - 6:03 am
sp_Permalink sp_Print

Just nu har jag min gamla 233mhz som Server hemma, Den delar internet, skrivare och så har den en lite bacup HD. Den har också en norton FW på sig... Dock är datorn inte för stabil men funkar. Därför tänkte jag köpa en bra Router på 4 portar som jag tänkte koppla till min Switch hemma.
Dock så ringde pappa till Dustin för att se vad de tyckte va för bra swtich, dock fick han svaret att routar är sega och kommer göra så att alla som spelar kommer få dålig ping, något jag INTE tror stämmer...

1. Ni som har router stämmer det?
2. Vilken router tycker ni jag ska köpa så att jag kan länka vidare IP till en vis dator och på så sätt bla sätta upp FTP
3. Om jag har kvar min server dator så tänkte jag ha linux på den finns det något bra guid för att göra sådant på Nätet?
4. Någon som vet ett bra internet delnings program till Windows 2k ? (bla där jag kan portforwardar)

Tack på förhand 😛

gillbert
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1708
207125
October 3, 2002 - 6:40 am
sp_Permalink sp_Print

hmm, jag vet inte vilken router Dustin snackar om men min D-link router slöar inte ner pingen eller nåt annat det minsta.

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
207140
October 3, 2002 - 7:39 am
sp_Permalink sp_Print

näe det tycker inte jag heller utan min D-link fungerar också perfekt....delar uppkopplingen på 5 datorer nu och allting funkar hur bra som helst 😀

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
207141
October 3, 2002 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

Kan bara hålla med föregående talare.
Sitter med en di-804 slöar inte ner något i spel, snarare tvärtom, när jag routade med min dator och skulle spela gick det sämmre.
Men om du skall ha skrivare i nätverket, se då till att ta en model med inbyggd printserver(dock beroende på vilken skrivare du har).
Men har även hört dock att vissa routrar inte klarar att routra fulla 10mb typ bbb utan max 7-8mbit.

Subliminalaura
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 124
207215
October 3, 2002 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

4fun wrote:
4. Någon som vet ett bra internet delnings program till Windows 2k ? (bla där jag kan portforwardar)

Det kan du göra med windows2000's inbyggda internetdelningsfunktion som finns under inställningarna i internet/nätverks-anslutningarna..där du högerklickar väljer |egenskaper | delning | inställningar | tjänster.

Orkar du inte pilla med detta, så kan du i alla fall portmappa på ett enkelt sätt genom ett program som heter portmapper från analog-x, som du kan hämta här: http://www.analogx.com/content.....mapper.htm

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 38
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL