April 15, 2006
För ett par dagar sedan då jag var inne och spelade CS genom Spelarenan så kastade datorn ut mig ur CS, den stängde alltså rent av den så att jag hoppade ut i Windows, där följande felmeddelande stod NET_SendPacket ERROR: No Error. Märkte att den inte bara slängt ut mig därifrån utan även från t.ex. mirc, msn och ICQ. Att nätet verkar släppa min uppkoppling för några sekunder och sedan funkar det igen.
Trodde att det bara var något tillfälligt men när den fortsatte att göra så mot mig ca. 1 gång i halvtimmen så började jag snacka med min bror, samt min svåger som jobbar med liknande problem, om vad som kunde vara fel egentligen.
Det lustiga är nämligen att Emil, min sambo, kunde vara inne och spela exakt samtidigt som mig men att det där felmeddelande bara dök upp på min skärm, att bara jag blev utkastad från allt i ca 5 till 10 sekunder, medan hans CS och uppkoppling funkade fin fint.
Kanske bör tillägga att vi sitter på samma ip-adress osv genom en router.
Fick tag på en snubbe på en datorbutik i Lycksele som var helt övertygad om att det var routern som var problemet, att vår gamla D-link 604 router inte klarade av all information som går ut och in när man framför allt spelar CS.
Så detta är alltså vad vi har gjort:
Bytt router till en Linksys BEFSR41 som är installerat punkt till pricka genom medföljande cd-skiva - funkar ändå inte får upp exakt samma meddelande iaf med samma intervall.
Bytt tp-kabel, testat avinstallera diverse program som jag trodde kanske kunde påverka, ominstallerat steam, testat att tillfälligt stänga av mitt NOD32 antivirus program för att se om den eventuellt hade satt dit en brandvägg som kanske krockade med den inne i routern.
Men inget av detta fungerar. Får upp samma felmeddelande ändå.
Det konstigaste av allt är att det verkar fungera när jag stoppar internetkabeln direkt in i min burk utan routern. Då kunde jag spela CS i drygt en timme utan att det där hände.
Slutsats:
Inga fel på tp-kablarna. Helt ny och rätt installerad Router. Mitt nätverkskort kan inte vara trasigt eftersom det fungerar när jag stoppar kabeln direkt i burken. Har försökt scanna igenom datorn på jakt efter virus ett visst x antal gånger nu men utan någon framgång. *suckar* Har ringt till kommunen och bett dom kolla upp nätet, har nämligen 10mbit direkt i väggen.
Så frågorna jag om och om igen ställer mig är varför det har funkat utmärkt att sitta såhär i flera månader nu men helt plösligt bara blev tvärtnit för enbart min del dessutom? Har steam gjort någon uppdatering som gör att man inte kan sitta på samma "ip-adress" genom router? Har min dator någon form av virus som virusprogrammen jag testat inte hittar? Att min dator försöker skicka ut virus vidare genom nätet på något sätt och att routerns brandvägg sätter stopp för det genom att knypa mitt nät i några sekunder? Samtidigt som jag undrar över hur det då kan komma sig att vårat lokala nätverk inte heller fungerar utan att exakt samma felmeddelande kom fram även då.
Vore tacksam för all hjälp jag kan få! Samt även förslag på eventuella bra virusprogram om det skulle vara något sådant..
Mvh Sara
November 15, 2004
ett program man kan testa att köra är System mechanic
EDIT: Du kan testa med att stänga av NAT (Network Address Translation)
hur man gör det vet jag inte
EDIT2: Push Me!
Något som bruka hjälpa är att formatera datorn..
Men det är något man inte vill göra :P[/url]
April 15, 2006
Okej.. Det var då i varje fall något som jag ännu inte testat.. :o) Vart finns detta program att ladda ner? *undrar*
Nä exakt!
Är sällan något som man gör bara för skojs skull. Framför allt som det egentligen är min brors dator och han ville att jag ska ha det som absolut sista utväg, att formatera om burken alltså. *hummar*
April 15, 2006
Jadu..
Har då genomför somliga av punkterna som fanns på sidan som du gav mig i varje fall. Dock så funkar det då inte ännu tyvärr.. =/ Mitt nät kastar ändå ut mig ca 1 gång i halvtimmen. *suckar*
Dock så lovade min bror att hjälpa mig med dom överiga punkterna som jag inte riktigt förstod imorgon så vi får väl se om det funkar bättre då..
Är dags för sängen för min del nu i varje fall. Har tjafsat på nog mycket med denna skiten dom tre senaste dagarna så det räcker och bli över! *suckar* Höll på och tjollrade utan framgång till typ fyra på morgonen natten som var så är ganska död ja..
July 1, 2005
hej Har ni två samma inställningar i cs ? tänker mest på cl_cmdrate och cl_updaterate?...cmdraten har jag satt på samma som refreshraten på monitorn dvs. 100 och updateraten låter jag vara på 25-30. Tidigare hade jag comhem men fick byta pga. väldigt mycket loss och choke i cs, fick även samma fel som du beskriver. Prova att byta virusprogram och ev. brandvägg hade kaspersky's den och cs gillar inte varandra.
En fråga har du igång net_graph 3 när du spelar? titta i consolen när du får loss och choke.
April 15, 2006
Hejsan CameL_Toe!
Min sambo har cl_updaterate och cl_cmdrate på 101. Jag hade däremot cl_cmdrate på 30 och cl_updaterate på 101. Har dock gjort som du sagt och ändrat så att cl_cmdrate står på 100 och den andra står på 35 för det har den faktiskt gjort tidigare. Ändrade faktiskt om det bara för ett tag sedan pga att Emil tyckte att det ju måste börja lagga en massa för mig om updateraten är så låg..
Brandväggen kan jag inte göra så mycket åt eftersom det är routern som står för den. Men om du tycker att jag ska testa ett annat antivirusprogram vilket skulle du då föreslå? Har NOD32 i dagsläget..
Nej, har inte igång net_graph 3 när jag spelar. Ska jag ha igång det eller?
April 15, 2006
CameL_Toe,
Men du hade också alltså så att du blev utkastad ur CS och ut i windows på sättet som jag beskrev och fick upp meddelandet NET_SendPacket Error: No error? Hade du också som jag att det kastade ut dig från alla andra program på nätet som tex. mirc, ICQ och msn? Eller kastade den bara ut dig från CS???
Jag har ju nämligen så att den både kastar ut mig därifrån men även från dom andra programen som behöver fast uppkoppling för att fungera. Som att nätet släpper helt och börjar fungerar efter ca 5 sekunder igen. Förstår du vad jag menar?
July 1, 2005
Hej Santarie.. jag upplever inget lagg med cl_updatrate på 20-30 den enda skillnaden med låg updatrate är att det känns som att man får lite mer tid på sig att hinna sikta och skjuta.. angående NET_send har jag för mig att även mirc icq msn la av dom med då detta pågick ringde jag supporten som föreslog att justera nätverkskortsinställningarna duplexen och sätta den på 10 orginal står den på full eller nått.. tidpunken för problemen var i början när css släpptes, numera funkar css bra.
July 1, 2005
glömde en sak testa avira Antivir finns i en gratis version att ladda ner här http://www.avira.com/en/downlo.....index.html testa det och se om det kan hjälpa.
April 15, 2006
Efter många om och men så har vi äntligen lyckats lista ut vad det var för fel! :o)
Var ett av programen i autostart, nämligen iclogin1, som krånglade till det så att jag fick upp det där felmeddelandet samt blev utkastad från nätet osv.
Om detta beror på att den är beströdd av virus eller om den bara krockar med routern (är nämligen min bror som använder sig av det programmet när han är hos mor med denna datorn) vet jag inte.
Tycker dock att det är lite skumt med tanke på att jag aldrig brytt mig om att stänga av den eller ta bort den från autostart tidigare och jag har ändå bott här i ett halvår typ. Så varför den skulle börja bråka nu kan man ju fundera över..
Är dock väldigt tacksam för all hjälp och alla tips jag fått över hur jag skulle göra för att lösa problemet.. =)
1 Guest(s)