Netgear router - funkar inte med Mozilla el Opera?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Netgear router - funkar inte med Mozilla el Opera?
xrvjorn
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 45
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 16, 2004 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag försöker just nu supporta en polare med en Netgear WGT624 på distans. Det verkar som om han inte kan surfa in på routerns konfig-sidor med Mozilla eller Opera. Med IExplorer funkar det men den vill man ju helst undvika.

Jag tycker det låter konstigt eftersom folk kör med Netgear och Linuxburkar, vilket ju förutsätter att man kan använda Mozilla eller någon annan browser som följer standarden för att komma åt routern.

En förklaring, någon?

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
748427
October 16, 2004 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Fungerar fint för mig med mozilla iaf.

xrvjorn
Medlem
748469
October 16, 2004 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Polaren sitter i Tyskland och eftersom tyskarna är usla på att lära sig språk (det blir ju inte bättre av att de dubbar alla filmer), så är givetvis routerns firmware på tyska.

En gissning är ju att översättningen har gjorts av någon slappskalle som på någon vänster har kvaddat vissa av websidorna så att de inte längre funkar i Mozilla. T ex gick "Connection Status"-sidan inte att få fram. I stället kom det bara fram HTML-kod som text i det fönstret.

xrvjorn
Medlem
748749
October 17, 2004 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

Uppdatering: Min polare försökte uppgradera firmware med routerns inbyggda update-rutin men fick en ny tysk skräpfirmware som bara körde med IExplorer.

Nytt försök: in på Netgear.com och ladda ner engelsk firmware manuellt. Et voila - nu funkar det med Opera och Mozilla!

Alltså har översättaren varit ännu en av dessa "hacka tills det funkar i IExplorer"-klåpare.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 388
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL