July 10, 2003
Mitt Telia 8000 har hållt på att krångla lite nu det senaste dygnet. Det funkar i 3 minuter sen går det ner i 5 minuter, och håller på så hela tiden.
Fast det funka ganska länge idag, ända från 11.30-16.00 ungefär.
Och nu har jag prövat koppla ur min Router, och det verkar funka, men jag fattar inte hur det kan vara routern som gör detta? eftersom jag haft routern i ca: 3 år, och den har bara stått på samma ställe.
Mysko.. någon som har erfarenhet av detta? enda sättet att köpa en ny?
September 1, 2002
Använder du Bittorent för filöverföring mycket? Jag finner att min router (en NG DG632) inte riktigt orkar med när fler användare kör bittorrent samtidigt. Linan blir då sirapsseg och det går inte att nå ut till internet alls, trots att upload-bandbredden inte på något sätt är begränsad.
Då behövs ofta en omstart för att den skall komma på fötter igen. Förmodligen är det mängden samtida anslutningar att hålla reda på som gör att minnet kanske inte räcker till.
July 10, 2003
Gamblor wrote: Använder du Bittorent för filöverföring mycket? Jag finner att min router (en NG DG632) inte riktigt orkar med när fler användare kör bittorrent samtidigt. Linan blir då sirapsseg och det går inte att nå ut till internet alls, trots att upload-bandbredden inte på något sätt är begränsad.
Då behövs ofta en omstart för att den skall komma på fötter igen. Förmodligen är det mängden samtida anslutningar att hålla reda på som gör att minnet kanske inte räcker till.
Jo det händer ju att jag använder fildeningsprogram som DC och Bittorent. Men det konstiga är att allt har ju funkat förut, har kopplat typ 10 datorer genom samma router, funkat felfritt. Men frågan är ju om jag ska införskaffa en ny router, eller göra om min server till en firewallrouter.
Om man ställer en dator som router, då sätter man i 2st nätverkskort i den va? ett från modemet och en till router/switch/hub? 🙂
1 Guest(s)