Netgear RP614 och World of Warcraft + en liten berättelse|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Netgear RP614 och World of Warcraft + en liten berättelse
x-Troop-x
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 50
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 25, 2007 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

STÄNDIGT DESSA ROUTRAR! 👿

För en tid sedan gick jag över från en lösning med dubbla nätverkskort till router här hemma. Blev så fruktansvärt drygt att ha en stor dator på dygnet runt. Allt jag kräver av en router är att anslutningen ska delas på 3 datorer, att maskinen ska vara hyfsat stabil och att mina två bröder med hjälp av port forwarding (alternativt virtual server, eller vad de nu bestämmer sig för att kalla det... you know the drill) ska kunna spela de populära spelen World of Warcraft respektive Counter-Strike.

Inledde med att testa D-Links flaggskepp DI-604. Startade om sig var 20:e sekund. Skitbra. Inte. Föga överraskande kanske, men ändå. Lite trist. Bytte i affär.

Nästa försök: En Netgear. Gud vet vilken modell, men Netgear klingar bättre i mina öron. Alltid gjort justea ethernetinstickskort. Startade om sig var ~40:e minut. Skitbra. Inte.

Bytte den mot en Jensen Broadband Router II. Jensen liksom. Gick som tåget. Danskarna (?) vet vad de gör. Vägrade dock öppna portar. Skitbra. Inte.

Ignorerade i min frustration detta och levde under ständiga påtryckningar ca två år. Den startade åtminstone inte om hela tiden. Orkar dock inte längre nu. Min yngste bror vill kunna starta Steam och tjatar om det ofta eftersom att hans trettonåriga vänner tydligen är besatta av det. What do you know...

Har därför åter igen precis köpt ny router. Netgear igen. Denna gång en RP614 (v4). Nu är det istället World of Warcraft som vägrar. Spelet rullar bra ett tag, sedan plötsligt (kanske var 5:e minut i snitt) stängs det ner. Har testat att öppna alla tänkbara portar för WOW, relaterade patchprogram, Battle.net, etc etc. Har även testat fasta kontra dynamiska IP-adresser samt att inaktivera den inbyggda brandväggen. Resultat: noll.

Vad är det egentligen frågan om? Alla routers på marknaden framstår för mig som rena parodier. Har någon (med eller utan RP614) varit med om något liknande? Snälla hjälp mig ordna det f-e WOW nu!

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
sp_UserOfflineSmall Offline
1113236
January 25, 2007 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Mycket välskriven post må jag säga. Underhållande att läsa även om jag lider med dig.

Verkar lite märkligt att det inte vill sig med de lite dyrare routrarna. Är du säker på att du konfigurerar dessa rätt och att alla portar tas om hand? Att man missar en enda port kan ju ställa till det ibland.

Om du temporärt DMZ:ar IP-adressen till en av datorerna och testar alla tänkbara spel på denna så har du i alla fall en utgångspunkt. En väldigt osäkrad sådan eftersom det blir en inverterad brandvägg (nästan).
Specificera sedan de spelrelaterade portarna till de andra datorerna och kolla om routern skickar paketen rätt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 347
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL