February 25, 2004
Kan inte mycket om nätverk och grejs. Jag har försökt att läsa mig till en lösning på mitt problem, dock utan resultat.
Vore kanon om jag kunde få några tips på åtgärder.
Problem:
Har 3 burkar kopplade till min Netgear 614, har tela8000.
Det funkar att ladda, spela (online) och surfa och så vipps så funkar inte längre uppkopplingen, jag kan inte heller komma åt routern genom webbläsaren.
Det enda som funkar är att dra ur sladden ur routern och sedan sätta i den igen, då funkar det ett par timmar till (som längst) ibland bara en timme till.
Förhoppningsvis har jag missat någon riktig "basic" grej i inställningarna och vänder mig därför till Er.
Värre är det om det är något fel på utrustningen.
Har testat att uppgradera mjukvaran i routern, samma skit igen.
Snälla, hjälp!
February 14, 2004
December 27, 2004
Hajen wrote: Det funkar att ladda, spela (online) och surfa och så vipps så funkar inte längre uppkopplingen, jag kan inte heller komma åt routern genom webbläsaren.
vilket betyder att du för tillfället förlorat din interna IP-adress?
kan du när routern slutar "svara" ansluta till andra datorer i nätverket? för om du inte kan det så håller routern (DHCP) på att ge dig en ny IP-adress. Hur ofta du ska få en ny IP-adress av routern kan du ställa in i routern. Sätt den på något långt typ en vecka...
(jag hade ett liknande problem med en D-link 604)
December 5, 2003
Fenan wrote: [quote=Hajen]
vilket betyder att du för tillfället förlorat din interna IP-adress?
kan du när routern slutar "svara" ansluta till andra datorer i nätverket? för om du inte kan det så håller routern (DHCP) på att ge dig en ny IP-adress. Hur ofta du ska få en ny IP-adress av routern kan du ställa in i routern. Sätt den på något långt typ en vecka...
(jag hade ett liknande problem med en D-link 604)
Hur vanligt är det med renew på ip adressen under tiden du har en förbindelse? sätt fast ip internt.. mest logiskt kanske.
December 5, 2003
Hajen wrote: Kan inte mycket om nätverk och grejs. Jag har försökt att läsa mig till en lösning på mitt problem, dock utan resultat.
Vore kanon om jag kunde få några tips på åtgärder.
Problem:
Har 3 burkar kopplade till min Netgear 614, har tela8000.
Det funkar att ladda, spela (online) och surfa och så vipps så funkar inte längre uppkopplingen, jag kan inte heller komma åt routern genom webbläsaren.
Det enda som funkar är att dra ur sladden ur routern och sedan sätta i den igen, då funkar det ett par timmar till (som längst) ibland bara en timme till.Förhoppningsvis har jag missat någon riktig "basic" grej i inställningarna och vänder mig därför till Er.
Värre är det om det är något fel på utrustningen.Har testat att uppgradera mjukvaran i routern, samma skit igen.
Snälla, hjälp!
uppdatera din firmware, finns på netgears hemsida.
1 Guest(s)