March 19, 2003
Jag skrev för nån månad sen att UPC chello skulle komma ut med en 8mbit tjänst och nu har de gåt ut i media och sagt det.
Priset per månad hamnar på 439:-, inte de lägsta priset man kunde hoppats på.
Men de höjer trotts allt hastigheten en bit.
Nya tjänsten kommer heta Chello Ultra och kommer vara tillgänglig för 280 000 hushåll.
Det kommer vara tillgängligt från september.
Internet tjänster som finns idag,
Chello Light - Hastighet 300/64 kbps
Chello Classic - Hastighet 768/400 kbps
Chello Plus fd Maestro - Hastighet 1536/400 kbps
Sist men inte minst som kommer i september
Chello Ultra - Hastighet 8192/**? kbps
UPC släpper 8 mbit/s-tjänst
2004-06-21 11:10
UPC/Chello introducerar en 8 mbit/s-tjänst, Chello Ultra. Tjänsten blir tillgänglig för samtliga 280 000 hushåll som är anslutna till UPCs fiberoptiska nät i Stockholm.
Chello Ultra släpps i september. Priset är 439 kronor per månad, vilket inkluderar fem e-postkonton och utrymme för 50 MB webbsidor. Startavgiften ligger på 995 kronor.
Inga kostnader för modem tillkommer, utan lån av modemutrustning ingår under abonnemangsperioden.70 000 Sverige-kunder
UPC har för närvarande cirka 70 000 Chello-kunder bland de cirka 280 000 hushåll som är anslutna till företagets nät. UPC är ett dotterbolag till UGC Europe och ingår i UPC Broadband division. UGC Europe levererar tv, internet och telefonitjänster till över åtta millioner kunder i elva länder i Europa.CS
March 24, 2003
March 19, 2003
Mathias wrote: Chellos 8 MBits-tjänst kommer ändå vara så mycket bättre än alla andra som har 8 MBit. När jag hade chello låg jag alltid på maxhastighet.
Min 1,5mbits tjänst funkar kanon, sliter i ~180kb/s
Och då är det bara att hoppas att 8mbit tjänsten blir likadan så man sliter i 1000kb/s 😀
March 19, 2003
UPC håller på att byta ut alla modem till nya motorola som ska klara högre hastigheter också,
Själv sitter jag med den äldre modellen och det är en vanlig tråkig vit box. De nya är aningen mindre samt att de är svarta.
Nyfiken på vad utströms hastigheten blir.
De kör ju trotts allt inte efter DLS tekniken så det blir tvungna att ha 8/1. Men de lär troligen ha 1 ut endå.
Edit:
Efter ha kollat lite närmare så blir det 8/1.
Med chello ultra får man en överföringskapacitet på upp till 8 Mbps nedström och 1 Mbps uppström.
1 Guest(s)