Ni med UPC Chello|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ni med UPC Chello
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 12, 2004 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Kanske lite ljus i mörkret för er med UPC Chello.
Som ni troligen vet kommer de uppgradera maestro/plus tjänsten till 1,5Mbit.
De kommer också att skaffa en 6Mbit tjänst.

:bgrin:

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
595361
April 12, 2004 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

inte för att jag använder mig av chello.. men det kanske låter intressant om man får 6mbit upload oxå.. vart har du hört detta? länk?

BarateaU
Member
Medlem
595473
April 13, 2004 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: inte för att jag använder mig av chello.. men det kanske låter intressant om man får 6mbit upload oxå.. vart har du hört detta? länk?

Pratade med en som jobbade på UPC's huvudkontor.
Han sa att de skulle släppa 6Mbit tjänst fast att de alltid dröjer för att upc var så sega.

Uploaden kommer troligen inte att vara lika hög.

Frodo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 663
595518
April 13, 2004 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Sa det till en kompis med Chello, han höll på och dö av upphetsning.

BarateaU
Member
Medlem
595622
April 13, 2004 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Frodo wrote: Sa det till en kompis med Chello, han höll på och dö av upphetsning.

Jo det känns aningen tråkigt om man bor rätt centralt men endå inte kan få nå sjyst bredband.
Funderar lite på om att byta till telias 8mbit tjänst då den bara kostar 50 lappen mer en vad chellos plus tjänst på 1mbit kostar idag.

Kan tycka att staten borde dra stora stats nät med alla fall 10mbit och inte nå omöjligt att ha 100mbit internt.
Uppgradera en gång för alla så de räcker några år fram.

Men telia adsl är självklart guld för dem som bor lite mer off.

Bättre en 56k modem kan man säga alla fall.

jonte_power
Member
Medlem
596103
April 13, 2004 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: [quote=Frodo]Sa det till en kompis med Chello, han höll på och dö av upphetsning.

Jo det känns aningen tråkigt om man bor rätt centralt men endå inte kan få nå sjyst bredband.
Funderar lite på om att byta till telias 8mbit tjänst då den bara kostar 50 lappen mer en vad chellos plus tjänst på 1mbit kostar idag.

Kan tycka att staten borde dra stora stats nät med alla fall 10mbit och inte nå omöjligt att ha 100mbit internt.
Uppgradera en gång för alla så de räcker några år fram.

Men telia adsl är självklart guld för dem som bor lite mer off.

Bättre en 56k modem kan man säga alla fall.

https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=77930

BarateaU
Member
Medlem
596105
April 13, 2004 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle ha varigt roligt om man hade bott i SB och inte AP.
Får väll hoppas på de bästa 😀

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
596438
April 14, 2004 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: De kommer också att skaffa en 6Mbit tjänst.

Kanon.

jonte_power
Member
Medlem
597322
April 15, 2004 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Skulle ha varigt roligt om man hade bott i SB och inte AP.

men eftersom deras nät kommer att vara så stort och sträcka sig över hela sthlm så är det mkt troligt att väldigt många kommer att påverkas... (kanske även du)

BarateaU
Member
Medlem
597534
April 15, 2004 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: [quote=BarateaU]Skulle ha varigt roligt om man hade bott i SB och inte AP.

men eftersom deras nät kommer att vara så stort och sträcka sig över hela sthlm så är det mkt troligt att väldigt många kommer att påverkas... (kanske även du)

Man kan ju alltid hålla tummarna 😉

patta
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 36
598537
April 16, 2004 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe vad bra att dem kommer att skaffa 6mbit chello brukar vara sämst 😉

BarateaU
Member
Medlem
598623
April 17, 2004 - 7:58 am
sp_Permalink sp_Print

patta wrote: hehe vad bra att dem kommer att skaffa 6mbit chello brukar vara sämst 😉

Brukar va sämst? vet inte hur många som du känner som haft de.

Kan hålla med om att chelo kanske inte är de ultimata spel bredbandet då pingen kanske inte är den lägsta men jag har alltid full download/upload speed.

Sen kan man undra hur bra routningar de är mellan övriga isp's i sverige så om man t.ex. laddar från BBB så ska man förhoppningsvis komma upp i ~600kb/s.

Har märkt att telia/bbb adsl/vdsl har problem att komma upp i fulla hastigheter mot BBB lan, bara hoppas att chello inte får samma när de ökar hastigheten.

jonte_power
Member
Medlem
598716
April 17, 2004 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: [quote=patta]hehe vad bra att dem kommer att skaffa 6mbit chello brukar vara sämst 😉

Kan hålla med om att chelo kanske inte är de ultimata spel bredbandet då pingen kanske inte är den lägsta men jag har alltid full download/upload speed.

Sen kan man undra hur bra routningar de är mellan övriga isp's i sverige så om man t.ex. laddar från BBB så ska man förhoppningsvis komma upp i ~600kb/s.

Har märkt att telia/bbb adsl/vdsl har problem att komma upp i fulla hastigheter mot BBB lan, bara hoppas att chello inte får samma när de ökar hastigheten.

På vilket sätt har du märkt att Telia ADSL (skanovas nät), samma som bostream använder har problem med BBB Lan? När jag tankar från en kompis med BBB Lan så kommer jag upp i 700-800kb/s (jag har Bostream 8Mbit...

BarateaU
Member
Medlem
598719
April 17, 2004 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: [quote=BarateaU][quote=patta]hehe vad bra att dem kommer att skaffa 6mbit chello brukar vara sämst 😉

På vilket sätt har du märkt att Telia ADSL (skanovas nät), samma som bostream använder har problem med BBB Lan? När jag tankar från en kompis med BBB Lan så kommer jag upp i 700-800kb/s (jag har Bostream 8Mbit...

Telia 8mbit eller BBB 8mbit har jag aldrig fått ut full speed från när jag drar från bbb lan

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
598725
April 17, 2004 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: [quote=jonte_power][quote=BarateaU][quote=patta]hehe vad bra att dem kommer att skaffa 6mbit chello brukar vara sämst 😉

Telia 8mbit eller BBB 8mbit har jag aldrig fått ut full speed från när jag drar från bbb lan

Om man bor längre ifrån telestationen är man inte garanterad 8mbit, kan bli mindre.

BarateaU
Member
Medlem
598759
April 17, 2004 - 10:58 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=BarateaU][quote=jonte_power][quote=BarateaU][quote=patta]hehe vad bra att dem kommer att skaffa 6mbit chello brukar vara sämst 😉

Om man bor längre ifrån telestationen är man inte garanterad 8mbit, kan bli mindre.

Jo självklart är det så. Har också testat 2st 12mbit bbb vdsl och hastigheten brukar hamna på runt 300kb/s

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
598770
April 17, 2004 - 11:09 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, otur isf. 🙂
Här där jag bor så har flertalet av mina kompisar skaffat BBB ADSL, jag får nästa helg. Alla brukar vara uppe i 800 kb/s ganska ofta.
Handlar ju lite om hur ledningar ser ut, hur nya osv. <_<
EDIT:
I början låg man på runt 50-60 kb/s med deras nya tjänst, det fixades dock efter någon vecka.
EDIT:
Några har tydligen kommit över 1mb/s och en har legat på 1.11 mb/s 🙂

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
603574
April 22, 2004 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har de höjt bandbredden för mig åtminstone, ligger och tankar i 175-180 som mest 🙂

BarateaU
Member
Medlem
603624
April 22, 2004 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Igentligen skulle de höja den 26 april 😀
Man kan ju säga att det är en bit mot rätt riktning.

Transferred: 47,68 MB in 04:36 (176,48 KBps)

Den hastigheten fick jag med 2 burkar kopplade till nätet.

Man ska väll kunna komma upp i 187,5kb/s igentligen =)

1500/8=187,5

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 37
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL