September 9, 2001
Jag har ett gammalt uss robotics 56k modem. Det vill inte koppla upp utan hävdar bestämt att det inte finns någon kopplingston. Saken är den att jag kollade med ett annat modem, det fungerade utmärkt, inget fel på ledningen alltså.
Vad kan felet vara? har kollat inställningarna tusen gånger och kan inte komma på någonting.
PS: Det är inget jätte noob fel som att jag glömde stoppa i kontakten eller så. Jag är inte helt bortkommen, bara lite 😛
April 10, 2001
Ser telepluggen likadan ut på båda modemen?
Alltså sitter master kontakten kvar eller inte? sitter den i första telejacket?
Hadde själv ett liknande problem för några år sedan, och löste det lite lustigt genom att springa till telefon, lyfta luren för att få kopplingston, sen tebax till datorn o koppla upp, då fungerade det.
Men dett var bara för att min modemkabel inte satt på första teleuttag. när jag sen bytte med förlängarkabel till första uttag fungerade det som det skulle.
September 20, 2001
Löste du detta problem på något sätt Nihilim?
Har nämligen en datorn hemma från en kille som har precis samma problem.. 🙁
Han testade att ta över burken till grannen, men han fick ingen kopplingston då heller..
Vore skönt om nån kunde komma med fler förslag på detta problem...
Ska testa det som Peter@20ghz skrev och se om det funkar... Annars vette tusan vad jag ska hitta på.. Lyckades lösa detta problem åt nån annan polare för länge sen.. men jag minns bannemig inte hur tusan jag gjorde... *doh*
1 Guest(s)