June 30, 2003
Nån som vet varför jag kan ladda ner så extremt mycket snabbare med IE's vanliga nerladdningsruta än med program som KaZaA och DC?
Jag har kollat så att jag inte laddar från modemanvändare, och i DC's fall även testat olika hubbar.
På nåt test lyckades jag till och med piska upp bandbredden till 1Mb/s...
Snälla hjälp mig någon! Behövs mer info ger jag er det!
June 30, 2003
DarkStormZ wrote: Kanske såna där själviska människor som sitter med netlimiter eller så. så j**la barnsligt...
Tvivlar på att det är det... Jag borde inte ha sån otur att alla jag laddat från har sånt installerat...
bloodman wrote: på kazaa kan man omöjligt kolla om folk sitter på modem eller dsl typ.
Öhm, hoppsan. My mistake. Men jag använder ändå hellre DC...
November 26, 2002
Nedladdningshastigheten i Kazaa tycker jag att har blivit mycket sämre de senaste månaderna. Men ibland lyckas jag ändå komma upp i 6-700 Kb/s i Kazaa. I DC brukar jag ha mycket mer stabil nedladdningshastighet runt 200-250 Kb/s men sällan högre än 300 Kb/s. Enligt TP test så har jag för det mesta 7-8 Mb/s hemåt. I IE ligger jag nästan alltid på 400-500 Kb/s. Och jag lämnar alltid full bandbredd till de som tankar från mig -> för det mesta högre hastighet än vad jag själv får......
Slutledning av detta lämnar jag till dig.
June 30, 2003
Frodo wrote: Du kan ladda ner KaNAT och lura datorn att använda det till DC istället...
Då kommer du utanför brandväggen, prova med det och se om du får nått resultat..
Ok... Det stod inte på sidan att det fungerar till DC, men eftersom du sade att det gör det så.
Men måste jag installera Visual Basic eller vad det var man mer laddade ner? Jag har Win98...
Dessvärre så kan jag inte testa på förrens på Söndag kväll, då jag kommer tillbaka till denna datorn och lägenheten...
Ha en trevlig helg allihopa!
1 Guest(s)