December 2, 2001
Hej!
Vet inte om någon annan än jag har upptäckt detta som gör mig rosenrasande!
http://www.idg.se/ArticlePages.....52.dbp.asp
Nu ska visst alla leka småpoliser! Men blir juh SÅ jävla irriterad!!!
Den där jävla snubben på bilden borde hängas lånsamt..
Vet inte va ni tycker men ni kan juh alltid skriva va ni tycker under.
February 11, 2002
Har ni sett progget där Antipiratbyrån skuggar personer o ser vad de största kopierarna gör? sen när blev d lagligt att skugga människor så? de gör ju inkränkningar på personerna i fråga lr? Sen såvida dem inte sammarbetar med hubb-ägarna i dc så måste de gå in på större hubbar som delar med sig typ 25-50gig...... hur gör dem då för att fyll allt med lagligt skit? om de kopierar stora filer lr liknande så lär de väl bli utkastade från hubben. D finns ju hubb-regler... om de bryter mot dem så måste dem väl kunna bli anmälda igentligen? det är trots allt hubb-ägaren som sätter reglerna lr "lagarna"
bara en liten personlig tankegång... inte speciellt igenomtänkt dock.....
sen en lite mer genomtänkt grej:
läs Kazaas EULA. Under avsnittet "2 What you can't do under this Licence" står det "2.11 Monitor traffic or make search requests in order to accumulate information about individual users;". Om jag har förstått det som står i artikeln här på IDG rätt, så bryter APB mot denna punkt och får alltså inte använda Kazaa? Och de borde därför bli straffade, de står heller inte över lagen. Allvar, jag tvivlar att de har fått tillåtelse för det och eftersom de utför det är det olagligt...
October 24, 2002
helt jävla sjukt!!!
t.ex om man tar en bild med copyright på så är det den som kopierar bilden som gör något olagligt men om man kopierar filer med copyright från nån annan så är det den som har filen som gör nått olagligt... och efter som antipiratbyron laddar hem filerna som är olagliga så bryter dom oxå mot lagen lr hur??
1 Guest(s)