October 28, 2002
Det är en sån underbar känsla att betala ett kraftigt överpris för en skitlina, ADSL 0,5 utan full duplex som grädde på moset!
Känns jätte kul att gå in på DC, 80 gig share, 3 sek, alla slots fulla, folk md BBB linor pumpar min lina till max. Jag brukar kunna tanka i ca 10kbps, eftersom så många ska ha grejjer av mig hela tiden. Ok om det var så att max hälften gick bort, det är meningen med p2p, ge och ta, men nu ger jag i princip bara!
Så. Jag skulle vilja ha ett trevligt litet programm i tray lr dyl där jag kan sätta hur mkt som max får uploadas. Eller en DC klient där du kan begränsa...
har oDC nu...
Självklart använder jag bara oDC till att utbyta shareware.
February 12, 2003
February 12, 2003
December 5, 2002
Jag har hört att man kan bli bannad eller kickad om man stryper uploaden i dc....
Jag fick ett tips av en kompis för nån vecka sen, ta ner netlimiter
http://www.netlimiter.com/
lätt att ställa in, tror inte att man kan se att du använder det
February 12, 2003
hehe... tur att du inte är inne på samma hubbar som mej för då vet jag en som skulle bli permbannad hyffsat snabbt =P
-_-Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete,svält och nöd.De är födda krigare, fulla av Stolthet”-Francois Voltaire 1731-_-
June 30, 2001
Callister wrote: Jag har com hem 1 mbit, uploaden suger rejält max vad folkar tankar från mig är 25 kb/s, men jag kan ladda ner 235 kb/s men nån till irc sa till mig att com hem ger mer bandbredd ibland? 😮
Mer bandbredd måste de ju ge, eftersom du tankar i dubbel hastighet mot vad som är möjigt. Jag har chello 1 mbit och tankar i 120.
February 12, 2003
1 Guest(s)