January 13, 2004
har fått problem med mitt nya A8N-sli som har nvidia firewall.
Har installerat xp med service 2 och sedan när jag la till drivrutinerna till ethernet så får jag error när nvidia ska lägga till något som ska ligga och övervakar, ska kolla mer när jag kommer hem.
Det konstiga är att båda brandväggarna funkar men det dycker inte upp något fönster som frågar om jag vill godkänna programet för internet trafik. (Nvidia fireweall), men jag kan gå in och manuellt ställa in portar och godkänna program.
Det jag undrar är om andra har hafft samma problem och vad man kan göra för att fixa det.
Kan det vara så enkelt som att avaktivera xp firewall och sedan installera om nvidia firewall?
January 13, 2004
har kollat upp nvidia firewall. Det är så att när man installerar Nvidia Acess Manger så får jag ett felmeddelande
Faild to copy to C:programNvidia Coporation Network Access Managerbinfw_watch.exe
Tror det är nvidia activarmor som inte installeras rätt.
Har testat att avaktivera xp firewall men samma felmeddelande, laddat ner senaste från asus också men ingen skillnad, HJÄLP
January 13, 2004
Avistallerade bara Nvidia Coporation Network Access Manager och sedan istallerade det igen med samma resultat
Dessa felmeddelanden kommer upp:
Faild to copy to C:programNvidia Coporation Network Access Managerbinfw_watch.exe
Could not copy app_popup.exe
Could not copy AppFltIi.dll
Could not run NtrayFw.exe
Brandväggen funkar fortfarande men jag måste fortfarande ställa om allt manuellt.
help please
January 13, 2004
Hittade en guide på anandtech som fixade problemet.
Så om det är någon som har problem följ den.
http://forums.anandtech.com/me.....erthread=y
1 Guest(s)