Ny bostad - Nytt Internet|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ny bostad - Nytt Internet
Zam_Zap
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 42
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 3, 2006 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Då var det så att flyttlasset går om 2 veckor och nu är jag i jakt på en internetleverantör som kan hålla de som de lovar.

Jag gjorde en snabb liten sökning och hittade:

BBB 2Mbit 279kr/mån
TDC 8Mbit 249kr/mån
Levonlone 8Mbit 295kr/mån
Universal telecom 8Mbit 275 kr/mån

Självklart så vill jag ha så snabbt som mörjligt, till ett rimligt pris.
Själv så är BBB det enda företaget jag har hört talas om och jag undrar främst om någon har några erfarenheter om de andra då det gäller stabilitet och om det fungerar som det ska. Har tex haft glocalnet och det va en mmindre trevlig upplevelse.

Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1840
1038264
May 3, 2006 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

TDC har tjejens bror och är helnöjd. De har nån driva på 24mbit nu så det är billigare än de andra + att man får trådlösrouter inkl modem på köpet

Zam_Zap
Medlem
1038283
May 3, 2006 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, de erbjuder 28Mbit för 50-lappen till/mån, men tyvärr så "Vi uppskattar att hastigheten på din adress blir maximalt 9 Mbit/s."

Men jag blir helnöjd med 8Mbit, då jag har 0.5 i dagsläget.

Bugar och bockar för ditt svar i alla fall

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
1038285
May 3, 2006 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

TDC har köpt upp Adamos adsl del så dom är bra. Företaget kommer från danmark och är störst där.

Hellspawn79
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 528
1038303
May 3, 2006 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

TDC har bra support är stablia.
Dock verkar de ha satt in någon konstigt i vår telestation som kortsluter vår telefon lite då och då tyvärr. Men det kan vara så att det utav misstag klantat till det. Skall kontaka dem om det.

Om du tar TDC så kolla så att pinget är som det ska...jag hade skithöga pingtider i början tills jag kontaktade dem om det, och de ändrade något...nu är det bra som bara den...sitter med ett 24....men har tyvärr bara 16....får duga...

spud_333
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 89
1038311
May 3, 2006 - 11:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan även tillägga att jag ochså har TDC kan inte annat än ge tummen upp, de har även en fantastisk support som är öppen året runt till kl22

Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1840
1038362
May 4, 2006 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

spud_333 wrote: Kan även tillägga att jag ochså har TDC kan inte annat än ge tummen upp, de har även en fantastisk support som är öppen året runt till kl22

just det ja, supporten skall vara grym där ja, som du säger 😉 är inte många som har öppet till 22 :bok:

PaPPa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 677
1038389
May 4, 2006 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle hålla mig till en seriös stor aktör som har stabil support och framförallt stabil uppkoppling...

så BBB(via tele, fiber brukar funka som en klocka) och universal känns som om de går fetbort direkt.
levonline har jag inga som helst erfarenheter om, men TDC har jag inte hört något negativt om, så jag skulle få bidra med åsikter så känns det(TDC) som det bästa alternativet!

Zam_Zap
Medlem
1038425
May 4, 2006 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan inte säga annat än trevlig läsning. En schysst support är alltid bra att ha i början då det kan vara lite problem med att koppla in det hela.
Tror att det kommer att bli TDC som får det stora äran att bli indraget i mitt hus.

Dock en liten fundering. Står i de allmäna villkoren att kunden inte får belasta tjänsten onormalt hårt. Vad anses som onormalt hård?

PaPPa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 677
1038429
May 4, 2006 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Zam_Zap wrote: Kan inte säga annat än trevlig läsning. En schysst support är alltid bra att ha i början då det kan vara lite problem med att koppla in det hela.
Tror att det kommer att bli TDC som får det stora äran att bli indraget i mitt hus.

Dock en liten fundering. Står i de allmäna villkoren att kunden inte får belasta tjänsten onormalt hårt. Vad anses som onormalt hård?

det tråkiga är att det vet man inte, är nog upp till ISP'n att bestämma.
men jag tror det står i allas vilkor, vet att BBB har det, har även för mig att telia har det.

men normalt användande och tankande behöver man inte oroa sig... sätter du upp dig som mirror till tucows eller nåt sånt, DÅ kan du nog börja oroa dig 😉

Zam_Zap
Medlem
1039215
May 6, 2006 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Pratat lite med TDC, och det visade sig att telestationen ligger 4000m från huset. Hur mycket påverkas en 8Mbits lina av det?

,

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 98
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL