April 4, 2005
Då var det så att flyttlasset går om 2 veckor och nu är jag i jakt på en internetleverantör som kan hålla de som de lovar.
Jag gjorde en snabb liten sökning och hittade:
BBB 2Mbit 279kr/mån
TDC 8Mbit 249kr/mån
Levonlone 8Mbit 295kr/mån
Universal telecom 8Mbit 275 kr/mån
Självklart så vill jag ha så snabbt som mörjligt, till ett rimligt pris.
Själv så är BBB det enda företaget jag har hört talas om och jag undrar främst om någon har några erfarenheter om de andra då det gäller stabilitet och om det fungerar som det ska. Har tex haft glocalnet och det va en mmindre trevlig upplevelse.
March 23, 2003
TDC har bra support är stablia.
Dock verkar de ha satt in någon konstigt i vår telestation som kortsluter vår telefon lite då och då tyvärr. Men det kan vara så att det utav misstag klantat till det. Skall kontaka dem om det.
Om du tar TDC så kolla så att pinget är som det ska...jag hade skithöga pingtider i början tills jag kontaktade dem om det, och de ändrade något...nu är det bra som bara den...sitter med ett 24....men har tyvärr bara 16....får duga...
January 8, 2001
Jag skulle hålla mig till en seriös stor aktör som har stabil support och framförallt stabil uppkoppling...
så BBB(via tele, fiber brukar funka som en klocka) och universal känns som om de går fetbort direkt.
levonline har jag inga som helst erfarenheter om, men TDC har jag inte hört något negativt om, så jag skulle få bidra med åsikter så känns det(TDC) som det bästa alternativet!
April 4, 2005
Kan inte säga annat än trevlig läsning. En schysst support är alltid bra att ha i början då det kan vara lite problem med att koppla in det hela.
Tror att det kommer att bli TDC som får det stora äran att bli indraget i mitt hus.
Dock en liten fundering. Står i de allmäna villkoren att kunden inte får belasta tjänsten onormalt hårt. Vad anses som onormalt hård?
January 8, 2001
Zam_Zap wrote: Kan inte säga annat än trevlig läsning. En schysst support är alltid bra att ha i början då det kan vara lite problem med att koppla in det hela.
Tror att det kommer att bli TDC som får det stora äran att bli indraget i mitt hus.Dock en liten fundering. Står i de allmäna villkoren att kunden inte får belasta tjänsten onormalt hårt. Vad anses som onormalt hård?
det tråkiga är att det vet man inte, är nog upp till ISP'n att bestämma.
men jag tror det står i allas vilkor, vet att BBB har det, har även för mig att telia har det.
men normalt användande och tankande behöver man inte oroa sig... sätter du upp dig som mirror till tucows eller nåt sånt, DÅ kan du nog börja oroa dig 😉
1 Guest(s)