October 26, 2002
jo jag tänkte ugradera firmware på min d-link Dl-804... så jag traskade in på d-links hemsida och laddade hem den nyaste firmwaren.
jag tog och läste instuktionerna på hur det hela skulle göras och det stod att man skulle gå in i routerns firmware och trycka på uppgrade firmware och sedan bara välja filen som skulle uppgradera...
Nu till problemet: Min firmware verkar vara för gammal det finns ingen knapp där det står upgrade firmware... nån som har nått förslag
October 26, 2002
Nopp ingenting
July 17, 2003
Du har förmodligen laddat hem en firmware som inte är avsedd för den Europeiska marknaden därav den felaktiga anvisningen för hur uppdatering av firmware skall göras (du kan inte använda en firmware avsedd för den icke Europeiska versionen av routern på en router inköpt i Sverige).
Den version som du skall använda hittar du här: http://www.dlink.se/support/sd......asp?Id=51 Den installeras genom att du kör den nedladdade exe filen (det finns alltså inget meny alternativ i routern för uppdatering av firmware). Versionen som du hittar i länken ovan är ”205b1”. Från deras FTP kan du ladda hem ”205b2” som enligt mitt tycke är lite bättre men det beror naturligtvis delvis på vilken ISP du har.
-Nisse
July 17, 2003
Jag kanske var lite otydlig. Vad jag menade var att du har en 804 som är avsedd för den europeiska marknaden. Alla 804or som man köper i Sverige är utrustade med den programvaran som du har i din 804:a, det är inget fel på något sätt. Men det går inte att använda den programvara som man kan ladda ned från D-Links internationella sajt då den är avsedd för routrar som säljs i Amerika och Asien, dessa skiljer sig hårdvarumässigt från de vi har i Europa (detta gäller inte bara just din modell utan de flesta, eller alla, av D-Links produkter avsedda för konsumentmarknaden).
Vilken version som passar bäst när man har Bostream vet jag inte, du får helt enkelt prova dig fram. Någon skillnad i prestanda lär du inte märka. Använd den version av firmware som ger dig den stabilaste uppkopplingen.
-Nisse
1 Guest(s)