October 18, 2004
Vi har en d-link 804, och den verkar strula en del.
Vi har bbb 10 mbit fiber, och det borde ju gå i rätt okey speed vid surf...
Men Lite då och då, oftast på kvällarna, börjar internet sega enormnt!
Tar 10 minuter att komma in på en sida, om man ens kmr in.
Msn är en omöjlighet, likaså spel.
Detta är inte enbart för mig, utan även för mina 2 brorsor som också delar på linan.
Anledningen till att jag tror det är routern, är att det oftast blir bra igen en stund när man restartat routern/dragigt ut/satt in tp-kablarna igen.
Så här är frågorna.
1. Är det routerns fel eller något annat? tycker ju internetet ska kunna ha samma speed dygnet runt.
2. Om man nu ska skaffa en ny router, ge mig något förslag, hört att man ska undvika d-link i framtiden och sattsa på netgear eller ett tredje märke som jag glömnt namnet på=)
3. kul att sidan är uppe igen.
January 14, 2004
skinner wrote: D-link är felet! Köp Netgear eller 3com!
Herregud !
Att D-link är felet kanske inte är hela sanningen
Har du t.ex kollat med D-link supporten om det finns ny firmware, eller om de har andra kända problem med denna produkt ? http://www.dlink.se/
Det finns så många märken du kan välja mellan så som redan sagts som netgear, 3com men det finns även Linksys, SMC, Zyxel, Belkin, Cisco, PowerBit och säkert x antal fler modeller som finns på clas ohlson, biltema osv..
Men prova först att fixa den produkt du har ! sedan om det ändå inte fungerar så fundera över att köpa ny router/brandvägg/gateway eller vad man nu ska ge med som bra namn...
Men när du köper ev. en ny så fundera på vilka funktioner den ska ha samt hur mycket får den kosta. Kvalite & pris går oftast hand i hand.
Men enligt min Cisco instruktör så blev han imponerad av SMC ...
/ Henrik J
July 18, 2003
Jacobsson wrote: [quote=skinner]D-link är felet! Köp Netgear eller 3com!
Herregud !
Att D-link är felet kanske inte är hela sanningen
Har du t.ex kollat med D-link supporten om det finns ny firmware, eller om de har andra kända problem med denna produkt ? http://www.dlink.se/
Det finns så många märken du kan välja mellan så som redan sagts som netgear, 3com men det finns även Linksys, SMC, Zyxel, Belkin, Cisco, PowerBit och säkert x antal fler modeller som finns på clas ohlson, biltema osv..
Men prova först att fixa den produkt du har ! sedan om det ändå inte fungerar så fundera över att köpa ny router/brandvägg/gateway eller vad man nu ska ge med som bra namn...
Men när du köper ev. en ny så fundera på vilka funktioner den ska ha samt hur mycket får den kosta. Kvalite & pris går oftast hand i hand.
Men enligt min Cisco instruktör så blev han imponerad av SMC ...
/ Henrik J
Jag är ledsen, men det är verkligen hela sanningen.
Man ska inte behöva uppgradera firmware när man köper en router det är orimligt. Och även om man gör det behöver det inte fungera efter det.
På deras nästa routrar måste man säkert öppna dom och löda ihop 6 kontakter för att den ska funka, det ska inte behöva va så.
February 16, 2004
Frodo wrote:
Jag är ledsen, men det är verkligen hela sanningen.
Man ska inte behöva uppgradera firmware när man köper en router det är orimligt. Och även om man gör det behöver det inte fungera efter det.På deras nästa routrar måste man säkert öppna dom och löda ihop 6 kontakter för att den ska funka, det ska inte behöva va så.
Man behöver inte men man kan ju prova uppgradera mjukvaran ändå.
January 14, 2004
Det första jag gör med en ny hårdvara ur kartong är att kolla efter nya drivrutiner eller firmware..
har pysslat på tok för länge som tekniker för att inte göra misstaget att tro en produkt är helt OK ur kartong.
det tar tid för en produkt från tillverkning, packning, leverans från asien, till lager ut till butik.. . det tar inte 1dag... under denna tid hinner det hända mycket.
Sedan så finns det alltid på tillverkarens hemsida anvisningar ang uppdateringar mm...
2 Guest(s)