July 18, 2003
Då ja är less på min netgeat wgt-624 (tror jag) så skall här införskaffas en ny!
Tänkt ett ta köra på swich+ac då jag har en 8 portars gigabit ligger hemma men orkar inte fippla!
Så. Vilken router är bäst idagens läge?
Sitter och kollar på D-Link GamerLounge - DGL-4300 http://www.datorbutiken.com/se.....DLDGL-4300 då den verkar bra. 90Mbit/s throughput är ju helt okej 😉
Men finns det någon bättre i samma prisklass?
March 10, 2003
Dlinks 4300 är inte som de gamla 604. Min 4300 har fungerat fint sedan. Tja.. tror jag startade om den i våras någon gång.
Alla polare som skaffat den har varit supernöjda.
Man får vad man betalar för som det heter. Köper du en router för 300kr får du också räkna med att
den kanske inte är så vidare värst bra.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 1, 2002
Dry_Ice wrote: [quote=padda]Från Netgear till D-Link.. frågan är vad du tror kommer bli bättre 🙂
Vad har du för problem med din Netgear?
Att den inte kommer kracha så fort jag belastar den.
Just nu har den krashat 4 gånger senaste timmen. jag blir galen!
samma hände för mig, fick byta ut 2st innan jag fick en annan modell..
July 23, 2002
Min netgear wgt624 v3 funkar klockrent, mycket bättre än mina gamla D-Link jag haft innan. (har bara haft billiga D-Link, men ändå)
Har inte haft några problem alls med den, inte behövt en enda reboot av den, o tycker att det trådlösa funkar bättre på den än på D-Links i samma prisklass.
July 18, 2003
Dlinks 4300 finns på en lokal datorhandlare, alina system för 1199 kr. Tror att jag springer ner idag och tar en 😉
Börjar bli galen på min netgear!
Ctrl, angående menysystemet på routern, är det lika jobbigt som folk säger? Men "Gaming" istället för port forwarding etc :S?
March 10, 2003
Tja.. principen är samma bara att dom kallar det något annat.
Vill du ha screenshots går det fixa.. men har för mig Dlink har
en demo av interfacet på sin sida.
Edit: hittade http://support.dlink.com/emula.....izard.html
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)