March 23, 2003
Nu har jag tröttnat på min kassa Netgear RP614v3, så nu ska det bli andra bullar. Jag vill ha en stabil router med hög throughput så jag kan utnyttja iaf nästan mina 100Mbit jag betalar för. Egentligen kvittar det om den har wlan, det jag bryr mig om är stabilitet och throughput.
Har gjort lite efterforskningar, bland annat på SmallNetBuilder.. Där hittade jag denna lista över throughput och så har jag kompletterat den lite med ungefärliga priser från prisjakt.nu:
- D-Link Xtreme N Gigabit Router (DIR-655) | 231Mbit | 1000+kr
Linksys Wireless-N Gigabit Router (WRT350N) | 167Mbit | 1400+kr
D-Link Wireless 108G Gaming Router (DGL-4300) | 93Mbit | 800-900kr
Belkin N1 Wireless Router (F5D8231-4) | 92Mbit | 875kr
D-Link Wireless 108G MIMO Router (DI-634M) | 89Mbit | 710kr
Så, finns några erfarenheter här angående dessa routrar, vilket är bästa köpet? Finns det möjligtvis någon som har en beg. sån här till salu? Andra tips på bra routrar?
October 22, 2004
Nu har jag inte testat någon av de ovanstående routrarna, men jag har ägt 3 olika D-Linkmodeller och kan bara säga att det är ren skit. INGEN av de 3 OLIKA modellerna har fungerat som de ska. Slöa, kopplar ner internet en gång i kvarten så man måste restarta den osv. Så mitt tips: Köp inget som det står D-Link på.
/Markus
October 17, 2004
Jag har en gammal DI-524 som krånglade en hel del i början. Googlade lite och fick reda på att många D-Links har värmeproblem. Testade att ställa routern på högkant. Problemen försvann mer eller mindre. Borrade då några ventilationshål i plasthöljet. Alla problem borta. Iaf de problem som har med instabillitet att göra. Har maxar min 100/10 MBit lina åta båda riktningarna samtidigt utan problem.
Testa det innan du slänger den. Kanske Netgear har liknande lösningar.
/Feducci
1 Guest(s)