May 15, 2003
Det går inte att öka bandbredden med hjälp av mjukvara, nej. Dock kan du ställa in massa instälnningar så att t.ex. windows tar mindre bandbredd vilket gör att du kan använda lite för för nerladdning. Detta är däremot minimala skillnader som du inte märker. Så slutsvaret är: Nej.
February 22, 2003
Mind wrote: [quote=studiox][quote=Mind]jepp
Vaddå jepp ?
håller med åvanstående såklart
duuh
Du skriver jävligt flummiga inlägg idag Mind...
jag passar på att slänga in en fråga här om de går för sig...
När jag laddar ner från internet så precis när man trycker "spara som" och den börjar ladda ner så laddar den ner kanske i 150kb/sek (jag har comhem adsl) sen blixtsnabbt minskar det till 60kb/sek detta händer ALLLTID! vad beror detta på
May 23, 2003
adamnassjo wrote: Ja, det finns ju en hel del av dessa program, funkar det? hur? riskfritt?
Jag har telia adsl 0,5...Tack..!!
Nej, men du kan "flasha" (?) modemet, när du loggar in kollar modemet altid upp en fil hos telia där den läser av hur snabbt den ska arbeta osv, du kan fixa så att den läser in en fil du har på din dator där det står att den ska arbeta snabbare (inte att rekomendera eftersom Telia lär bli något sura)
December 25, 2000
BelGarath wrote:
jag passar på att slänga in en fråga här om de går för sig...
När jag laddar ner från internet så precis när man trycker "spara som" och den börjar ladda ner så laddar den ner kanske i 150kb/sek (jag har comhem adsl) sen blixtsnabbt minskar det till 60kb/sek detta händer ALLLTID! vad beror detta på
Detta beror på att så fort du klickat på länken börjar IE ladda ner, så den håller på laddar ner medan du väljer var du ska spara filen. Sen när du valt var du ska spara den så låtsas den ladda ner det den "cachat" och då ser det ut som det går skitsnabbt.
November 29, 2001
Koffa wrote: [quote=adamnassjo]Ja, det finns ju en hel del av dessa program, funkar det? hur? riskfritt?
Jag har telia adsl 0,5...Tack..!!
Nej, men du kan "flasha" (?) modemet, när du loggar in kollar modemet altid upp en fil hos telia där den läser av hur snabbt den ska arbeta osv, du kan fixa så att den läser in en fil du har på din dator där det står att den ska arbeta snabbare (inte att rekomendera eftersom Telia lär bli något sura)
Dock är det käpprätt åt helvete i de flesta fall. Ex. stryps ADSL i stationen som tidigare nämns i tråden.
Det närmaste man kan komma är kabelmodem, dessa kan man få att tro att de går i 10 Mbit och gör tydligen det om man meckar med dem. Problemet är bara att de endast gå i 10 Mbit fram till gatewayen, alltså inte ut på internet, därav är det värdelöst.
October 20, 2002
Telia använder ditt inloggnings-id för att bestämma hastigheten, vilket sitter i ATM stationerna (10.0.0.1).
Jag har numera fiber, hade 3 månaders uppsägning på adsl-abb. så jag lånade ut mitt adsl login till en polare, han sitter just nu o grillar i 2mbit på adsl, när hans egentliga abb. är på 0.5 🙂
1 Guest(s)