Olika internet problem!|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Olika internet problem!
JompaW
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
Member Since:
June 25, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 24, 2008 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja!

Jag har fram till denna tid punkt varit inne på så många olika forum och haft så mycket olika problem så jag vet inte vad som är vad eller om de ens hänger ihop med varandra. Jag tror att dom gör det, men jag ska berätta min historia i ett kort perspektiv och vill mer än gärna ha svar!

Det var när jag fick en ny dator som allt började. Jag hittade inga servrar på samtliga Steam spel, så jag tänkte "åhh vad bra att man kan forwarda portar". Det var det! ända till början av sommaren nu, då internet säckade totalt. Ännu en brilljant idé slog till i mitt huvud "men om man stänger av och rycker ut sladden ur modemet och routern och efter x sek vänte tid brukar allt funka igen". Det gjorde det, problemet var bara att nu hittade jag inga servrar längre i steam spelen. Jag har sedan dess fortsatt att forwarda och konfigurera DNS osv.

Det konstiga var dock att innan port forward kunde jag nästan inte joina någon server, det kunde jag efter forwarden, och kan det fortfarande bara det at jag inte ser servrarna då...

I alla fall, efter DNS konfigurationen klagade datorn hela tiden på att den inte kunde kommunicera med primär DNS, kanske var 10:e minut eller något sånt... Det är i stort sätt borta nu efter att jag återställt IPv4, IPv6 och något annat som jag inte kommer ihåg (kan söka upp det om ni tror att det kan ha betydelse). Det säckar dock ibland när jag surfar på olika sidor eller kör Warcraft III (Forwardade det också för att kunna hosta servrar, men även det försvann efter samma router restart). Då står det ibland att DNS konfigurationen är fel (jag har erhåll automatiskt eftersom annars fungerar internet inte för övriga 4 datorer, btw de har inte några problem alls med internet och har inte haft medan jag har det, så det har troligvis att göra med min dator/någon hårdvara i min dator). Annars kan det vara fel så som att jag får begränsad eller ingen kontakt med nätverket, att datorn har problem att kontakta nätverket eller att den inte kan kommunicera med primär DNS...

Så det var nog allt ( '-.- ).

Övrig info:
Jag kör Vista 32-bitars Home Premium
Bredband från Telia (Kabel, inte trådlöst)
Zyxel router och modem
En hub mellan router och datorn

Om mer info behövs, fråga om det så berättar jag (förhoppningsvis), om jag har glömt att förklara något och bara hoppat vidare, fråga om det också, har svårt att hålla reda när det är så mycket text 🙄

Tack på förhand
//Jompa

JompaW
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
Member Since:
June 25, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1196062
June 25, 2008 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Bump.
(är det ingen som vet nåt om något av problemen???)

JompaW
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
Member Since:
June 25, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1196388
June 28, 2008 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Bump...

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
Member Since:
January 7, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1196393
June 28, 2008 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Regler

Regler wrote: Bumpning

Att genom meningslösa inlägg flytta en tråd högre upp i forumets indexsida är ej tillåtet.

Tråd låst.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL