öppet wlan med rättsliga påföljder??|Page 2|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
öppet wlan med rättsliga påföljder??
Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
Member Since:
December 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1097962
November 29, 2006 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

bacil wrote: Ok, lite dåligt exempel med fortkörningsböterna om man nu inte ändrat lagen vilket jag visst fått för mig att man gjort wink

Men säg att det är parkeringsböter så kan det inte misstolkas. Kollade även på vad BBB säger i sitt användaravtal och där står det att du som abonennt är skyldig att hålla koll så att ditt abonemang inte missbrukas och du ska även se till att obehöriga (utanför ditt hushåll) inte kan använda din uppkoppling.

Precis jag är skyldig att ha koll? Men tänk om jag inte har kunskap och tror jag har koll? Sen den sista är ju bara idiotiskt..

Om inte CIA, m.m kan hålla tätt hur fan ska jag med skit utrustning kunna göra det ifall någon verkligen vill ta sig in?

bacil
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
Member Since:
August 15, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1098164
November 30, 2006 - 6:36 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=bacil]Ok, lite dåligt exempel med fortkörningsböterna om man nu inte ändrat lagen vilket jag visst fått för mig att man gjort wink

Men säg att det är parkeringsböter så kan det inte misstolkas. Kollade även på vad BBB säger i sitt användaravtal och där står det att du som abonennt är skyldig att hålla koll så att ditt abonemang inte missbrukas och du ska även se till att obehöriga (utanför ditt hushåll) inte kan använda din uppkoppling.

Precis jag är skyldig att ha koll? Men tänk om jag inte har kunskap och tror jag har koll? Sen den sista är ju bara idiotiskt..

Om inte CIA, m.m kan hålla tätt hur fan ska jag med skit utrustning kunna göra det ifall någon verkligen vill ta sig in?

Tror inte dom begär att du ska säkra hela ditt system mot världens bästa hackare, däremot kan man nog lungt förvänta sig att dom begär att du inte delar ut ditt wlan till alla wink Sen att det leder till en polisanmälan är väl rätt långsökt eftersom dom troligtvis stänger av ditt abonnemang.

Att skylla på att du inte har kunskap hjälper tyvärr inte eftersom det förväntas att du vet vad du gör. Du blir ju inte av med en parkeringsböter om du skyller på att du inte förstod instruktionerna för parkeringsautomaten.....

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1098917
December 2, 2006 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=bacil]....

Precis jag är skyldig att ha koll? Men tänk om jag inte har kunskap och tror jag har koll? Sen den sista är ju bara idiotiskt..

Om inte CIA, m.m kan hålla tätt hur fan ska jag med skit utrustning kunna göra det ifall någon verkligen vill ta sig in?

Domstolarna är inte dumma i huvudet även om det kan verka så enligt aftonbladets artiklar ibland. Du kommer att ha svårt att hävda att du inte visste något efter att de beslagtagit din dator och därmed fått ditt användarnamn (och antagligen ditt lösenord om de vill) till NH. Då ser de att du just frågat om detta, så ifall du tänkte göra något olagligt och skylla på någon annan "via ditt öppna wlan som du inte visste hur man skulle säkra" så säger jag bara lycka till.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
Member Since:
December 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1098947
December 3, 2006 - 3:17 am
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=Bjornstrom][quote=bacil]....

Precis jag är skyldig att ha koll? Men tänk om jag inte har kunskap och tror jag har koll? Sen den sista är ju bara idiotiskt..

Om inte CIA, m.m kan hålla tätt hur fan ska jag med skit utrustning kunna göra det ifall någon verkligen vill ta sig in?

Domstolarna är inte dumma i huvudet även om det kan verka så enligt aftonbladets artiklar ibland. Du kommer att ha svårt att hävda att du inte visste något efter att de beslagtagit din dator och därmed fått ditt användarnamn (och antagligen ditt lösenord om de vill) till NH. Då ser de att du just frågat om detta, så ifall du tänkte göra något olagligt och skylla på någon annan "via ditt öppna wlan som du inte visste hur man skulle säkra" så säger jag bara lycka till.

hehe jag ska inte göra något olagligt...

Hade jag velat göra något olagligt hade jag

1) inte frågat här.
2) köpt valfritt nätverkskort till min laptop, åkt ut på stan och valt något av alla hundra orkypterade nätverk.
3) gjort det jag ska och slängt nätverkskortet.
4) tagit en burgare på empes.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 27
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL