Öppna portar?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Öppna portar?
liinus_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 265
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 25, 2003 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har en D-link DI-604 router, och när jag gör en listern srver i cs så kan ingen joina. Det ska visst vara nåt med portarna, 27015? Hur gör men för att öppna dom om de är de man ska göra? Eller är de nåt med nån brandvägg?
Tacksam för svar! 🙂

Pattle
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
468738
November 25, 2003 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

skriver du inte in den lokala nätverksadressen i explorerfönstret? Det borde vara 192.168.0.1. Prova att knappa in de i adressfönstret. Så gör man iallafall på d-link DI-804. Då kommer man till ett användarvänligt interface.

liinus_
Kommer du hit ofta?
Medlem
468740
November 25, 2003 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, och det har ja gjort. Men sen fattar ja inte vars ja ska gå?.. Asså nån som spelar cs måste ju ha en D-link DI-604 ? 🙂

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
468746
November 25, 2003 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

gå till advanced/virtual server

där skriver du in de portar du vill öppna, vilken dator datan ska komma till(serverdatorn) och enable, apply, reboot så är det klart.

bäst är om du angett alla datorers ip nummer innan du gör detta, dvs deaktiverat DHCP och bestämt alla ip manuellt.. allt står i din manual...

AakeTraak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 616
468765
November 25, 2003 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

liinus_ wrote: Jag har en D-link DI-604 router, och när jag gör en listern srver i cs så kan ingen joina. Det ska visst vara nåt med portarna, 27015? Hur gör men för att öppna dom om de är de man ska göra? Eller är de nåt med nån brandvägg?
Tacksam för svar! 🙂

Jag vet inte om detta har med ditt problem att göra men jag berättar det iallafall.
Min bror köpte en sådan D-Link DI-604 och allt var väl. Tills jag hälsade på och vi skulle spela CS mot en server på internet. Vi var alltså två datorer på hans nätverk kopplade til 604:an. Men vi kunde inte joina båda två. Den som joinade först kom in och allting funkade fint. När den andra joinade kom han inte in.

Jag har själv en DI-804 hemma och har aldrig haft detta problemet. Men nu förstod vi varför 604:an var så billig. Man kan inte köra program som kommunicerar med flera portar samtidigt från flera datorer.

liinus_
Kommer du hit ofta?
Medlem
468774
November 25, 2003 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote: gå till advanced/virtual server

där skriver du in de portar du vill öppna, vilken dator datan ska komma till(serverdatorn) och enable, apply, reboot så är det klart.

bäst är om du angett alla datorers ip nummer innan du gör detta, dvs deaktiverat DHCP och bestämt alla ip manuellt.. allt står i din manual...

hmm, du tänkte att ja skulle lira nätverk eller?.. asså ja kan inte göra en server som min polare kan joina hemifrån.. fattaru?.. eller är de de du menar? 🙂

Dreamspace
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
468783
November 25, 2003 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

AakeTraak wrote: [quote=liinus_]Jag har en D-link DI-604 router, och när jag gör en listern srver i cs så kan ingen joina. Det ska visst vara nåt med portarna, 27015? Hur gör men för att öppna dom om de är de man ska göra? Eller är de nåt med nån brandvägg?
Tacksam för svar! 🙂

Jag vet inte om detta har med ditt problem att göra men jag berättar det iallafall.
Min bror köpte en sådan D-Link DI-604 och allt var väl. Tills jag hälsade på och vi skulle spela CS mot en server på internet. Vi var alltså två datorer på hans nätverk kopplade til 604:an. Men vi kunde inte joina båda två. Den som joinade först kom in och allting funkade fint. När den andra joinade kom han inte in.

Jag har själv en DI-804 hemma och har aldrig haft detta problemet. Men nu förstod vi varför 604:an var så billig. Man kan inte köra program som kommunicerar med flera portar samtidigt från flera datorer.

Det där stämmer inte för 5 öre. Då skulle ju inte min sambo kunna surfa på ena datorn och hämta filer med DC samtidigt som jag laddar upp/ner filer via min ftp på andra datorn och surfar.... Då använder ju mina datorer flera och samma portar samtidigt. Likaså kan både jag och mina polare köra CS genom 604 utan problem med flera datorer kopplade. Priset på 604an har ju sjunkit rejält på senare tid, förut gick den ju lös på 8-900kr. Så det problemet din bror har beror på något annat eller en defekt 604

Dreamspace
Kommer du hit ofta?
Medlem
468787
November 25, 2003 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

liinus_ wrote: [quote=fet_loa]gå till advanced/virtual server

hmm, du tänkte att ja skulle lira nätverk eller?.. asså ja kan inte göra en server som min polare kan joina hemifrån.. fattaru?.. eller är de de du menar? 🙂

Han beskrev just hur du skulle göra för att öppna så din polare kommer in! Nätverksmässigt är 604an öppen mellan alla lan portar men han stänger ju WAN porten för att förhindra intrång. Därför måste du ange interna IP:t på den datorn som skall öppnas ut mot nätet och vilken/vilka portar som ska öppnas utåt.

liinus_
Kommer du hit ofta?
Medlem
468795
November 25, 2003 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Dreamspace wrote: [quote=liinus_][quote=fet_loa]gå till advanced/virtual server

Han beskrev just hur du skulle göra för att öppna så din polare kommer in! Nätverksmässigt är 604an öppen mellan alla lan portar men han stänger ju WAN porten för att förhindra intrång. Därför måste du ange interna IP:t på den datorn som skall öppnas ut mot nätet och vilken/vilka portar som ska öppnas utåt.

hmm, räcker de om ja skriver in ip adressen till min dator?.. de står ju 192.168.0. sedan en ruta där man ska skriva.. ska ja skriva mitt lan ip.. eller de ip ja har till en server i cs?.. och i port grejjse där.. ska ja skriva 27015?..

Dreamspace
Kommer du hit ofta?
Medlem
468831
November 25, 2003 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Den datorn du har CS servern på ska du skriva in och den porten som du ska öppna, i detta fallet vill du ju öppna 27015, det borde göra susen

webzonen
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 218
469361
November 26, 2003 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

jag och en kompis har också spelat cs på en d-link 604, två datorer samtidigt utan problem

=JoNaZ=
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1010
471118
November 29, 2003 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

AakeTraak wrote: [quote=liinus_]Jag har en D-link DI-604 router, och när jag gör en listern srver i cs så kan ingen joina. Det ska visst vara nåt med portarna, 27015? Hur gör men för att öppna dom om de är de man ska göra? Eller är de nåt med nån brandvägg?
Tacksam för svar! 🙂

jag tror det beror på att en del cs servrar bara tar emot en anslutning per IPadress... jag har råkat ut för det när vi LANat hos en polare, bara att prova en annan server så funkar det..

Lokpest
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 119
478104
December 8, 2003 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

liinus_ wrote: Jag har en D-link DI-604 router, och när jag gör en listern srver i cs så kan ingen joina. Det ska visst vara nåt med portarna, 27015? Hur gör men för att öppna dom om de är de man ska göra? Eller är de nåt med nån brandvägg?
Tacksam för svar! 🙂

Läs manualen till din bredbandsdelare. Leta efter uttrycket "Portforwarding".

/Lokpest

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 33
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL