March 23, 2002
Vi har ett 100mbit/s nätverk här hemma...
När jag sitter vid en dator och connectar till en ftp(BulletProof FTP Server) med hjälp av FlashFXP ...det funkar fint...men sen när jag börjar tanka så går det bara i 800KB/s ...
sen när jag öppnar en meny i flashfxp ... t ex "Commands", (alltså..bara ha den öppen)...då boostar hastigheten till 7000-8000KB/s och allting går ofantligt fort i jämnförelse med tidigare
sen när jag stänger menyn....då går det ner till 800KB/s
mycket konstigt beteende tycker jag 🙂
Någon som vet mer? Någon som har lösning?
May 14, 2001
October 25, 2001
tombee wrote: Vi har ett 100mbit/s nätverk här hemma...
När jag sitter vid en dator och connectar till en ftp(BulletProof FTP Server) med hjälp av FlashFXP ...det funkar fint...men sen när jag börjar tanka så går det bara i 800KB/s ...
sen när jag öppnar en meny i flashfxp ... t ex "Commands", (alltså..bara ha den öppen)...då boostar hastigheten till 7000-8000KB/s och allting går ofantligt fort i jämnförelse med tidigare
sen när jag stänger menyn....då går det ner till 800KB/s
mycket konstigt beteende tycker jag 🙂
Någon som vet mer? Någon som har lösning?
Du råkar inte ha en internetlina på 10mbit och inte något separat nätverk för den?
ISF kan det vara samma sak som för mig, jag har två datorer på en switch & uplink till bbb. Standardgateway för båda datorerna är då bbb's gateway, så då jag ansluter till ftpn på dator2 så går trafiken en sväng ut på internet för att sen komma tillbaka. Ibland kommer switchen på att trafiken inte behöver gå ut på internet, och då får jag denna boostning.
Detta kan lösas genom att man lägger till en extra ip i ex. klass-c. på nätverkskorten och ansluter med de ip-adresserna.
Funkar utmärkt om båda burkarna kör nåt vettigt os, i windows kan man dock inte ha en dhcp-ip från bbb och en statisk ip som man ställer in själv... suger extremt.
1 Guest(s)