October 16, 2004
outlook sparar mailen i dbx-filer som sparas i din profil. I outlook: högerklicka på ex. inkorgen, välj egenskper där står sökvägen till filen. kopiera denna för att göra backup.
Kom håg att ta backup på alla mailboxar du vill kopiera. Du kan även ha pst-filer som du skapat.
Min sökväg ser ut så här
C:Documents and SettingsUser01Lokala inställningarApplication DataIdentities{04BE2941-197E-47B4-93B9-5FC148F1FEB0}MicrosoftOutlook ExpressInkorgen.dbx
October 16, 2004
outlook sparar mailen i dbx-filer som sparas i din profil. I outlook: högerklicka på ex. inkorgen, välj egenskper där står sökvägen till filen. kopiera denna för att göra backup.
Kom håg att ta backup på alla mailboxar du vill kopiera. Du kan även ha pst-filer som du skapat.
Min sökväg ser ut så här
C:Documents and SettingsUser01Lokala inställningarApplication DataIdentities{04BE2941-197E-47B4-93B9-5FC148F1FEB0}MicrosoftOutlook ExpressInkorgen.dbx
May 9, 2001
Outlook som ingår i Office-paketet sparar Inbox mm i en pst-fil.
Den ligger i en dold mapp. Ger dig en hänvisning till mappen.
C:Documents and Settings"Ditt namn"Local SettingsApplication DataMicrosoftOutlookOutlook.pst
Enklast är ju att skapa en till egen pst-fil som man kan lägga vart som helst på datorn.
Då väljer man Arkiv --> Datafilshantering...
Lägg till... och väljer det första alternativet och trycker på OK
Sedan väljer man vart filen ska ligga och döper den till vad man nu själv vill.
I vänstra fältet så får man upp en extra mapp så att säga. Bara att kopiera över mail mm till den.
Man kan även skapa mappar om man nu vill sortera mailen lite.
1 Guest(s)