April 15, 2003
Tjena!
Har ett litet problem. Har kopplat ihop två datorer med en korsad kabel, men de vägrar connecta till varandra.
Dator 1: 192.168.0.1
Dator 2: 192.168.0.2
Båda kör win xp, har delat ut mappar på båda och aktiverat gästkontot.
De "ser" varandra, men kan ej koppla ihop dem. När jag försöker connecta kommer det upp en felmedd ruta där det står att den inte är tillgänglig. Men när jag kör över ftp (sätter upp ftp server på den ena och klent på den andra) så funkar det.
Hur kan jag fixa detta? Har testat allt möjligt, men det vill sig bara inte!
v.h. Boris
EDIT: när jag kör "
Inga brandväggar är aktiverade, varken hårdvaru, mjukvaru eller xps inbyggda!
August 9, 2001
n0sham3 wrote: Tjena!
Har ett litet problem. Har kopplat ihop två datorer med en korsad kabel, men de vägrar connecta till varandra.
Dator 1: 192.168.0.1
Dator 2: 192.168.0.2Båda kör win xp, har delat ut mappar på båda och aktiverat gästkontot.
De "ser" varandra, men kan ej koppla ihop dem. När jag försöker connecta kommer det upp en felmedd ruta där det står att den inte är tillgänglig. Men när jag kör över ftp (sätter upp ftp server på den ena och klent på den andra) så funkar det.
Hur kan jag fixa detta? Har testat allt möjligt, men det vill sig bara inte!
v.h. Boris
EDIT: när jag kör "
" så får jag upp en inoggningsruta och kan logga in och se den andra datorn och delade mapparna. Men hur i hela friden får man igång skitet på vanligt vis? Inga brandväggar är aktiverade, varken hårdvaru, mjukvaru eller xps inbyggda!
Alltså, vad är det du inte får att fungera? Du skriver ju att du kan köra både FTP och att du kan ansluta till den med Explorer.
Vad menar du med "vanligt vis"?
/Lokpest
1 Guest(s)