Packet injection?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Packet injection?
Avatar
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
Member Since:
March 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 1, 2005 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Alooha.

Om man försöker knäcka en WEP kryptering så krävs det att man sniffar till sig ett antal hundra tusen IV's.

Men om trafiken är låg i det trådlösa nätverket så skickas IV's ut väldigt sällan och gör det väldigt tidskrävande att försöka knäcka WEP nyckeln.

Nu till packet injection, det är väll det helt enkelt man gör för att öka trafiken avsevärt.
Men det är väldigt luddigt hur det funkar.

Och det bara en handfull kort/chips som klarar av packet injection.

Kan någon förklara lite mer för mig? :bgrin:

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
944720
September 1, 2005 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Heh, sluta lek med WLAN nu din intarwebbpirat.

Anyhow, packet injection är inte alls nånting man bara "gör". Till att börja med kan det vara en idé att ha jävelkoll på unix/linux-arkitektur, hur hårdvaran anropas av mjukvaran och hur drivrutiner fungerar.

Senast jag körde packet injection var jag tvungen att använda två datorer med två trådlösa nätverkskort. En som floodade hela nätet med råa 802.11frames med hjälp av aireplay eller WEPwedgie. Den andra tar emot paketen med hjälp av airodump eller kismet. Tog väl ett par timmar att få det att smida ordentligt, många timmars pill med att få drivrutinerna rättskrivna och rättkonfigurerade på sändardatorn. Uppnådde ivf 189 frames/s (64bytes frames) efter en sjuhelvetes massa confande i drivrutinerna, snabba laptops, två orinocokort och LFS-operativ.

Vet dock att folk har fått prism2 baserade kort att fungera som både sändare och mottagare med hjälp av KoreKs modiferade wlan-ng drivisar.

Avatar
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
Member Since:
March 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
944739
September 1, 2005 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill vara en galen priat som du 🙂

Smart som man är så tänkte man självklart inte på det när jag köpte mit orinoco kort.

Sitter man här efter 2,5dag och fått ihopp 100 tusen IV's men vill ha det tiodubbla.
"airodump".

Kommer bara ta en månad om man har tur innan man har lyckts knäcka WEP'en.

Undra om signalstyrkan gör stor skillnad i IV plockningen.
Har två andra antenner och förlängning men det har självklart inte samma kontakt som orinoco kortet har, det har vanliga SMA kontakter och då måste man köpa en pigtail för ett par hundra extra 🙁

Undra om nått i denna stilen skulle funka isåfall.
http://www.mycom.se/produkt/d_.....23501.html

Köpte dem tidigare till ett DWL-520+ kort och sen såg jag att DWL-520 skulle funka fint med aircrack också men självfallet var det just 520 utan + i slutet, så det jag sitter på är tydligen ett TI chip som inte är att hänga i granen just för detta 🙁
Så kul att man har Intel 2200BG kort samt DWL-520+ kort som är värdelöst i princip.

Men jag såg i faq'en på airodump att Intels 2200BG kort skall funka med det fast under linux med ipw2200 drivers.

Så rörigt 🙂

Då borde man kunna ha Intel kortet som IV plockare och orinoco kortet som injector kanske.
Ute på hal is som vanligt, fan att de ska vara så komplicerat.

Varför skall det inte vara simpelt för sånna som mig.
Alla fall gått bättre nu en med mitt förra wlan kort DWL-610 som funkade med airodump också men då fick jag ihopp hela 600 IV's på ett par dagar.

Såg en film med en som satte igång injection och uppsammling och knäckte wep'en på typ 2 min 🙂
Så vill jag att det ska funka. hehe.
http://www.mirrors.wiretapped......crack-wep/

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
944762
September 1, 2005 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Vill vara en galen priat som du 🙂

Smart som man är så tänkte man självklart inte på det när jag köpte mit orinoco kort.

Sitter man här efter 2,5dag och fått ihopp 100 tusen IV's men vill ha det tiodubbla.
"airodump".

Kommer bara ta en månad om man har tur innan man har lyckts knäcka WEP'en.

Undra om signalstyrkan gör stor skillnad i IV plockningen.
Har två andra antenner och förlängning men det har självklart inte samma kontakt som orinoco kortet har, det har vanliga SMA kontakter och då måste man köpa en pigtail för ett par hundra extra 🙁

Undra om nått i denna stilen skulle funka isåfall.
http://www.mycom.se/produkt/d_.....23501.html

Köpte dem tidigare till ett DWL-520+ kort och sen såg jag att DWL-520 skulle funka fint med aircrack också men självfallet var det just 520 utan + i slutet, så det jag sitter på är tydligen ett TI chip som inte är att hänga i granen just för detta 🙁
Så kul att man har Intel 2200BG kort samt DWL-520+ kort som är värdelöst i princip.

Men jag såg i faq'en på airodump att Intels 2200BG kort skall funka med det fast under linux med ipw2200 drivers.

Så rörigt 🙂

Då borde man kunna ha Intel kortet som IV plockare och orinoco kortet som injector kanske.
Ute på hal is som vanligt, fan att de ska vara så komplicerat.

Varför skall det inte vara simpelt för sånna som mig.
Alla fall gått bättre nu en med mitt förra wlan kort DWL-610 som funkade med airodump också men då fick jag ihopp hela 600 IV's på ett par dagar.

Såg en film med en som satte igång injection och uppsammling och knäckte wep'en på typ 2 min 🙂
Så vill jag att det ska funka. hehe.
http://www.mirrors.wiretapped......crack-wep/

Du blir aldrig en lika tuff IT-pirat som jag 🙁

Men det ÄR ju precis sådär som det funkar 🙂 Dock är det väl ett par dussin timmar bakom filmen med confande av wlankort och drivisar. Jag har 2200BG kort i en gammal laptop har jag för mig och det fungerade direkt med 2.6.* kärnans inbyggda drivisar. Och signalstyrkan har stor inverkan på uppsamlandet också.

EDIT: mitt rekord är 1min och 34sek på att knäcka en wep 😉

GuldVixen
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 166
Member Since:
November 4, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
944792
September 1, 2005 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: [quote=BarateaU]Vill vara en galen priat som du 🙂

Smart som man är så tänkte man självklart inte på det när jag köpte mit orinoco kort.

Sitter man här efter 2,5dag och fått ihopp 100 tusen IV's men vill ha det tiodubbla.
"airodump".

Kommer bara ta en månad om man har tur innan man har lyckts knäcka WEP'en.

Undra om signalstyrkan gör stor skillnad i IV plockningen.
Har två andra antenner och förlängning men det har självklart inte samma kontakt som orinoco kortet har, det har vanliga SMA kontakter och då måste man köpa en pigtail för ett par hundra extra 🙁

Undra om nått i denna stilen skulle funka isåfall.
http://www.mycom.se/produkt/d_link_50cm_cable_n_male_to_sma_female_23501.html

Köpte dem tidigare till ett DWL-520+ kort och sen såg jag att DWL-520 skulle funka fint med aircrack också men självfallet var det just 520 utan + i slutet, så det jag sitter på är tydligen ett TI chip som inte är att hänga i granen just för detta 🙁
Så kul att man har Intel 2200BG kort samt DWL-520+ kort som är värdelöst i princip.

Men jag såg i faq'en på airodump att Intels 2200BG kort skall funka med det fast under linux med ipw2200 drivers.

Så rörigt 🙂

Då borde man kunna ha Intel kortet som IV plockare och orinoco kortet som injector kanske.
Ute på hal is som vanligt, fan att de ska vara så komplicerat.

Varför skall det inte vara simpelt för sånna som mig.
Alla fall gått bättre nu en med mitt förra wlan kort DWL-610 som funkade med airodump också men då fick jag ihopp hela 600 IV's på ett par dagar.

Såg en film med en som satte igång injection och uppsammling och knäckte wep'en på typ 2 min 🙂
Så vill jag att det ska funka. hehe.
http://www.mirrors.wiretapped.net/security/vulnerability-assessment/aircrack/whax-aircrack-wep/

Du blir aldrig en lika tuff IT-pirat som jag 🙁

Men det ÄR ju precis sådär som det funkar 🙂 Dock är det väl ett par dussin timmar bakom filmen med confande av wlankort och drivisar. Jag har 2200BG kort i en gammal laptop har jag för mig och det fungerade direkt med 2.6.* kärnans inbyggda drivisar. Och signalstyrkan har stor inverkan på uppsamlandet också.

EDIT: mitt rekord är 1min och 34sek på att knäcka en wep 😉

Jag har ett 2200bg kort i min bärbara. Vilka program kan jag använda då? Jag har provat lite men när jag inte hade rätt wlan kort så sket jag i allt..
Jag har försökt att följa denna sida: http://www.tomsnetworking.com/Sections-article118-page9.php

Avatar
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
Member Since:
March 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
944902
September 1, 2005 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

110 tusen IV's räckte för att knäcka det, tog ungefär 3 dagar.
64-bits krypt.

Sen om jag testar att pinga med Intel kortet och sniffa med orinoco kortet mot ap'n så rasar det in IV's om man gemför vad det går i för hasighet annars.

Kan man broute forca inloggningen på en AP?
Eller kan man på något vis få reda på vad det är för exakt modell på ap'n/routern?

/hello whois 😛

Brukar annars stå när man går in via webbgränsnittet men icke i detta fall.
I netstumbler står det "GST (Linksys)", men det säger inget om modellen.
Google sa inte så mycket heller.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
944969
September 1, 2005 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote:
Kan man broute forca inloggningen på en AP?
Eller kan man på något vis få reda på vad det är för exakt modell på ap'n/routern?

Allt går med våld. Men vi ska inte gå in mer på det ämnet i detta forum.

Avatar
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
Member Since:
March 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
945099
September 2, 2005 - 7:53 am
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: [quote=BarateaU] Kan man broute forca inloggningen på en AP?
Eller kan man på något vis få reda på vad det är för exakt modell på ap'n/routern?

Allt går med våld. Men vi ska inte gå in mer på det ämnet i detta forum.

Okey 🙁

Jag kan ju alltid börja terrorisera dig via PM 🙂

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
Member Since:
May 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
946614
September 5, 2005 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print
Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 69
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL