December 3, 2003
Hej,
Har precis införskaffat en DI-604, och får problem direkt.
Följande händer: kopplar upp mig mot en server och börjar spela. Har net_graph igång och tittar på loss som normalt pendlar mellan 0 och 1.
Helt plötsligt fryser bilden (megalagg). Efter ett tag (1-3sek ca)går spelet igång igen och loss är uppe i 60-80, Ibland får jag även upp "warning:cl_flush etinity....". Så fort det går igång igen så trillar loss ner på 0 igen. Detta händer med oregelbundna intervall normalt max en minut mellan tillfällena.
Har kikat på routern när detta händer, både WAN och LAN blinkar så fint hela tiden.
Jag har kört wizard 2 gånger, uppdaterat firmware till senaste. Uppdaterat drivrutinen till nätverkskortet. Varit i kontakt med D-links support som svarat med en länk där det står att jag inte skall behöva göra något för att spela, men öppna upp portarna 27005 och 27015 om jag skall hosta en server. Har provat det, även fast jag inte har en server, men det fungerar inte ändå.
Jag har aldrig haft dessa problem tidigare när jag använt en mjukvarubrandvägg (Norton). Har självklart prova att köra utan routern och då försvinner problemen direkt.
Jag har Bostream 2,5Mbit som ISP.
Vad skall jag göra, hjälp mig...
031208 Nu har jag blivit av med mitt problem, efter att ha bytt ut den första routern mot en annan likadan, som visade sig ha precis samma problem så har jag nu bytt till en Netgear istället. Den har fungerat klockrent. Den enda förklaringen som jag har till det hela är kompabilitetsproblem av något slag.
December 3, 2003
Tack för tipset, men jag har redan pulat med config-filen, inte precis med de värden som du föreslog, utan lägre t.o.m. ex.vis rate 20000.
Min config-fil har fungerat bra tidigare med de lägre värdena och fungerar fortfarande när jag kör direkt utan routern.
I och med att jag normalt har 0 på loss och en låg ping på servern 50-60 så är jag övertygad om att det inte har med config-filen att göra.
1 Guest(s)