September 16, 2002
Jag använder det också på http://www.kizozik.com/forum men har inte "officiellt" startat det.
Det är jättelätt att komma igång med.
Annars kan du ladda ner Snitz forum och prova det.
Minns inte adressen dit, men du kan väl Googla! 😛
June 30, 2001
Kizo wrote: Jag använder det också på http://www.kizozik.com/forum men har inte "officiellt" startat det.
Det är jättelätt att komma igång med.
Annars kan du ladda ner Snitz forum och prova det.
Minns inte adressen dit, men du kan väl Googla! 😛
Liknar NHU väldigt mycket. Fast det är ju iofs bara ett tema.
Kan man inte mysql är det svårt att komma igång med forum.
June 30, 2001
Lokpest wrote: [quote=Mathias]
Snicksnack.
Att installera MySQL kan man om man vet hur man hanterar ett installationsprogram. Sedan kommer de flesta forum med en automagisk installerare som sköter allt.
/Lokpest
Att installera är ju lätt. Sen ska man ha en databas och helst en användare också.
August 9, 2001
Mathias wrote: [quote=Lokpest][quote=Mathias]
Snicksnack.
Att installera MySQL kan man om man vet hur man hanterar ett installationsprogram. Sedan kommer de flesta forum med en automagisk installerare som sköter allt.
/Lokpest
Att installera är ju lätt. Sen ska man ha en databas och helst en användare också.
Ehh, har du provat själv att installera phpBB? Installationsanvisningarna är fan idiotsäkra.
/Lokpest
February 1, 2002
Lokpest wrote: [quote=Mathias][quote=Lokpest][quote=Mathias]
Snicksnack.
/Lokpest
Ehh, har du provat själv att installera phpBB? Installationsanvisningarna är fan idiotsäkra.
/Lokpest
Jo men att fixa upp en databas är krångligare...
August 9, 2001
Starscream wrote: [quote=Lokpest][quote=Mathias][quote=Lokpest][quote=Mathias]
Snicksnack.
/Lokpest
/Lokpest
Jo men att fixa upp en databas är krångligare...
Pratar vi om samma sak? Hur man fixar databasen till phpBB står mycket utförligt i installationsanvisningarna.
Hur man installerar databas*servern* står i installationsanvisningarna till MySQL.
Kan man läsa och dubbelklicka så kan man installera phpBB.
Detta förutsätter förstås att installationen görs på ett Windowssystem, skall det göras på en linuxbox krävs lite mer kommandoprompts-knackande, men det är inte omöjligt det heller. Det finns fö. många bra grafiska gränssnitt för MySQL till både Win32 och linux.
/Lokpest
February 1, 2002
Lokpest wrote: [quote=Starscream][quote=Lokpest] kommandoprompts-knackande, men det är inte omöjligt det heller. est
Vore onödigt att lägga ut det om det vore omöjligt 😉
Har du nånsin installerat phpBB? Vet du öht vad du pratar om?
/Lokpest
Jodå 😉 men det kan jäklas..
August 9, 2001
Starscream wrote: [quote=Lokpest][quote=Starscream][quote=Lokpest] kommandoprompts-knackande, men det är inte omöjligt det heller. est
Vore onödigt att lägga ut det om det vore omöjligt 😉
Har du nånsin installerat phpBB? Vet du öht vad du pratar om?
/Lokpest
Jodå 😉 men det kan jäklas..
Av dom säkert 50 gånger jag installerat Apache/MySQL/PHP och någon community eller phpBB-liknande lösning har jag bara stött på problem en gång.
Det var på ett linux-system som jag inte installerat själv där /var var alldeles för snålt tilltagen för att rymma de fyra databaserna + allt annat som ligger där i vanliga fall.
Min personliga erfarenhet är att det är busenkelt att installera och köra Apache/MySQL/PHP *om man läser instruktionerna*.
/Lokpest
1 Guest(s)