August 12, 2003
ska jämföra mig med en annan som har tele2 10mbit.
jo, jag kan ladda ner och uploada i 10mbs, asså 1.13mbs som max. tele2 kan knappt komma upp i 200kbs som max i download, ligger oftast på 20-60kbs. hans upload är på 10mbit iaf. men sen så har han bättre ping än mig i spel. har det nåt med "svarstid" att göra? o vad e det ens?
December 15, 2002
Pingen är inte beroende utav bandbredden. Att någon ligger på lägre ping än du mot en spelserver behöver inte betyda att hans uppkoppling alltid är bättre än din. De beror på en rad faktorer. Belastning på servern, Kopplingsvägen genom nätet osv.
De finns ingen ISP som garanterar viss ping, detta vore omöjligt. Har man dock alltid väldigt hög ping/timeouter mot första hoppet så kan de vara belastningsfel eller annat som din ISP bör kolla upp.
March 10, 2002
ruski2 wrote: ska jämföra mig med en annan som har tele2 10mbit.
jo, jag kan ladda ner och uploada i 10mbs, asså 1.13mbs som max. tele2 kan knappt komma upp i 200kbs som max i download, ligger oftast på 20-60kbs. hans upload är på 10mbit iaf. men sen så har han bättre ping än mig i spel. har det nåt med "svarstid" att göra? o vad e det ens?
Erhm?
June 23, 2002
Dehman wrote: [quote=ruski2]ska jämföra mig med en annan som har tele2 10mbit.
Erhm?
Han menar nog 10mbit.
December 15, 2002
ruski2 wrote: men varför gör man det?
För att tex. en router eller en server är tungt belastad. Paketen går förlorade och mottagaren måste skicka en ny request. Tja enkelt förklarat kan man säga att de är så de går till.
Fast även din egna utrustning kan ju påverka din uppkoppling.
1 Guest(s)