August 23, 2001
December 23, 2000
Jag fick höra talas om ett progg som "dumpar" all data på en HDD (utom vital såsom O/S osv.)
Dvs. den tar bort allokeringstabellen så att datan blir osynlig... När bylingen sen stuckit vidare återallokerar man datan och vips är man back on track!! 😀
Ska se om jag kan hitta nån URL till ett sådant progg... :hmm:
July 18, 2001
On 2001-09-13 12:24, LeviAthaN wrote:
Jag fick höra talas om ett progg som "dumpar" all data på en HDD (utom vital såsom O/S osv.)
Dvs. den tar bort allokeringstabellen så att datan blir osynlig... När bylingen sen stuckit vidare återallokerar man datan och vips är man back on track!! 😀Ska se om jag kan hitta nån URL till ett sådant progg... :hmm:
Det där MÅSTE du få tag på!!!
f-n vilket bra program det skulle vara.
Skulle juh räcka med ett prog som rederar allt på hddsena snabbt i nödfall, men detta verkar ju vara flera mil bättre! 😀
December 23, 2000
Ett litet problem med progget är att man inte får gör NÅNTING med datorn då delar av den data som avallokerats skrivs över utan förvarning...
En polare nämnde iofs nyss att detta progg gör om det avallokerade utrymmet till en phet (eller flera kanske?) batchfiler.
Letar dock fortfarande efter programmet! :hmm:
March 20, 2001
On 2001-09-12 20:34, LeviAthaN wrote:
Först måste de skaffa en husransakan för att ha rätt att ens titta åt din dators håll!!Så ni kan vara rätt lugna...
misstänker dom nått så kan dom nog fixa en sån lite lätt... det är ju ändå typ 4 dagar... men jag tror inte att dom skulle göra det !! dom har nog inte tid med sånt... tänkt dig att kolla 5000 datorer...
June 15, 2001
annars skulle väl en "PCI Safety Card" ( http://www.64bits.se/recension...../index.php )funka bra, när man t.ex skriver format C: går det skit fort för den att bli klar, sen så syns inget på disken
om man vill ha tillbaka innehållet är det bara att starta om
December 19, 2000
On 2001-09-20 22:11, zputnic wrote:
annars skulle väl en "PCI Safety Card" ( http://www.64bits.se/recension...../index.php )funka bra, när man t.ex skriver format C: går det skit fort för den att bli klar, sen så syns inget på disken
om man vill ha tillbaka innehållet är det bara att starta om
Hmmm ja men du kan juh bara använda hälften av ditt diskutrymme 😛
September 14, 2001
men flickor, ärligt, der är bara att sätta nät för alla in och utgångar och sen gå och skaffa ransakans papper, för att plocka bland 5000 pers är ingen ide, mycket smartare att bara ta alla efter som att alla är skyldiga till detmesta i datorbort ändå=) *känner sig skylldig*
eller?
August 2, 2001
Bara så ni vet, Poliserna (eller MDTS snubbarna) kollar ju inte på datorerna. Dom har ju ingen rätt att kolla på era datorer utan massa tillstånd och grejer, dessutom skulle det ta för lång tid. Istället går dom runt och letar efter warez killar som sitter med lådor fulla med brända cd skivor! Då kanske dom gör nåt..
1 Guest(s)