March 20, 2004
Har fått problem med att modemet tappar syncen när man pratar i telefon efter bytet från Spray 0,5 till Telia 8Mbit. Tycker det är skumt eftersom det funkat klockrent innan. Har kollat igen att jacken är rätt kopplade så där borde det inte vara några problem. Har Alcatel Speed touch home modem, 1,2 km till stationen. Prestanda mässigt så verkar det funka då värdena från TP test är ok. Men det är ju ganska störande är det lägger av som sagt :arg:
March 20, 2004
Tja jacket bytte jag igår till ingen nytta 😕 filtret? Ringde till Telia men där fick man ju inget vettigt svar förutom att det kunde vara den trådlösa telefonen som störde, men det är samma visa utan den. Har inget brytjack heller kan jag tillägga. Har testat jacken enbart med gamla (inte trådlösa) telefoner men får ingen att bryta ändå. Bor ju i lgh så det kanske inte är kopplat rätt i huset?
March 20, 2004
Vet inte vad du menar men riktigt? Bytte ut kopplingsdosan i första jacket mot en ny bara för att prova. Kopplade in en telefon i huvudjacket och den andra i det 2:a jacket. La av luren till telen i första och gick till den andra och fick ton där med. Gjorde likadant med det tredje. Sen testade jag varje jack på samma vis, om det var det du menade? Huvudjacket är ju det enda som har 2 ledningspar och det är kopplat med ett par nere och det andra paret uppe. Jack två är paralellkopplat med det tredje, men det spelar väl ingen roll.
1 Guest(s)