April 20, 2002
Ja något konstigt är det.
Testar jag uppkopplingen i TpTest får jag de resultat man kan förvänta sig men när jag sen ska utnyttja det i diverse program eller ladda något från en snabb(som jag vet med säkerhet) server så går det inte snabbare än Telia500 och oftast slöare.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 8, 2003
Det låter som ni sitter på ComBort lina, hög ping och obefintlig upload är man van vid.. Annnat var det för 2 år sedan då jag hade Telia 0,5 i Malmö, download i 60 eller mer och upload i 90 eller mer det var stabilt.
Sitter sedan över ett år sedan på ComBort lina här i Sandby och kan inte ens få någon adsl alls.
January 20, 2002
Frost wrote: Är det någon mer som har problemet att det laddar hur bra som helst ett tag sen bara går det ner till noll i dc!??!
Din upload påvärkar din download. Tror knappast det är linan. Testa att ladda ner något ifrån http://ftp.sunet.se när du inte tankar eller uploadar någonting annat.
March 7, 2002
kolla den här tråden
February 2, 2004
Om ni menar att det är er download som sakta går ner till 0 b/s i DC tror jag att jag har lösningen.. jag har suttit och testat o blivit smått förbannad på detta.. så jag tog en äldre version av DC++. 3.01 använder jag nu och efter 1månads användning kan jag konstatera att det ALDRIG har sjunkit igen.. jo det kan sjunka om någon tankar av dig men absolut inte till 0 b/s.. den kan sjunka till 130-160 kb/s (telia2000).
det e fel på dc++ clienten tror jag pga av följande...
Det händer ALDRIG i på MSN eller Mirc.. alltså e det inte linan det e fel på.
Posta i dc foumet om detta med.. dom bad mig sitta o ta namn på folk som jag tanka av som jag hade problem av innan men jag palla inte :blink:
kan bara konstatera att det var problemet.. ni kan ju testa sen posta om det fnunka för er med.
-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-
1 Guest(s)