January 26, 2004
hej
nu sitter man äntligen här med ADSL modemet och uppgifter om hur jag ska koppla upp, men det fungerar inte, jag har visit Adsl, det är statiskt ip och jag har fått IP, Nätmask, Gateway samt DNS1 och DNS2, kopplat in modemet och skrivit in all info på rätt plats men det får ingen kontakt med Nätet. Modemet är testat emd det nätet så det ska fungera, Modemet har försökt koppla upp mot nätet ett par gånger och då har jag märkt av störnigar i telefonen.
jag har inte fått några installationanvisningar bara det ovannämda saker och det är för att jag fick dessa saker via telefon då dom skickades med post igår och posten har inte lyckats skicka ett kuvert ca 1mil på en dag.
Är det någon som har Visit ADSL som vet hur man gör detta?
Några förslag eller ideer vad det skulle kunna vara?
MVH Johan
January 26, 2004
blunden wrote: Får modemet sync?
Vad är det när modemet får sync?
edit, fick reda på vad det var, har power status WAN och LAN
power status och lan lyser som dom ska med WAN vet jag inte riktigt, när modemet kopplar upp är WAN lampan släckt och sen när det är uppkopplat så blinkar det när det förs över data, men för mig blinkar det ljämnt hela tiden inte som det ska vad jag tror iaf dock så står edt inget i manualen om det.
December 9, 2003
Ingen sync eller dsl lampa? Eller den lyser inte? Blinkar Wan lampan jämt? Kan betyda att du inte får någon ip från din ADSL leverantör.
Antec P180 | Corsair 620HX | Gigabyte P35-DS4 (rev. 1.1) | Q6600 (G0 L726A951) @3,2GHz (400x8) 1,31V | Corsair TwinX XMS2 CL5 2x1GB + OCZ 2x2GB 800MHz | Gigabyte GTX 460
January 26, 2004
Alla lampor förutom ADSL lampan lyser som dom ska, DSL lampan blinkar ljämt (jag antog att WAN och DSL lampan var samma) så den blinkar i en ljämn puls vilket den inte ska i enligt manualen
har även kolat vilket första jacket är igen och jag har två jack och har ton i båda jacken hursom
edit: när jag sätter in telelinjen till ADSL modemet så blinkar DSL lampan med ljämn puls och forstätter även med det när jag kopllar från telelinjen
December 9, 2003
Menar du att du har 2 första uttag? Kan i så fall vara poblemet. Testa att ta ur alla telefoner och se om du får sync.
Antec P180 | Corsair 620HX | Gigabyte P35-DS4 (rev. 1.1) | Q6600 (G0 L726A951) @3,2GHz (400x8) 1,31V | Corsair TwinX XMS2 CL5 2x1GB + OCZ 2x2GB 800MHz | Gigabyte GTX 460
January 26, 2004
det var två första jack för att jag hade brutit av de små piggarna på kontakterna, för att göra en lång historia kort:jag trode det skulle vara så
men nu har jag sett till att det finns piggar och jag kan ju berätta vad som händer nu.
DSL lampan blinkar som förut och modemet säger disconnected, ibland har det sagt connecting förut men nu står det bara dissconnected på DSL status och jag har då dragit ut alla telefoner.
det fins nått som heter PVC setting där man kan ändra lite samt encapulation där man har alternativen VC och LLC, vet nästan vad dom gör
sen har jag även nått som kallas modulation type där det fins T1413, GDMT,GLITE och MMODE
vet inte om nått hjälper men det kanske gör det
MVH johan
December 9, 2003
Vet inte vad de där gör. Glite etc. är väl olika standarder tror jag.
Vilket modem är det du har?
November 18, 2003
Låter som att dina telejack kan vara felkopplade, eller att du har något som stör telefonledningen. Kolla denna sida: http://w1.857.telia.com/~u8571.....e22se.html
Och mer finns att läsa på: http://w1.857.telia.com/~u8571.....l02se.html
Får du ingen ordning på det bör du nog ringa supporten och be dom skicka en tekniker (men det lär kosta..).
Lycka till.
1 Guest(s)