September 20, 2002
Jag beställde tjänsten istream 0.5 för att spara pengar och köpte ett separat modem (Topcom Xplorer 871, se webhallen.com), modemet gick att använda till tjänsten.
Men poängen är att det går så fruktsvärt slött ibland, att ansluta går slött men att downloada går bra. Det går att surfa men inte att lira utan att få 50 i ping/latency i CS/Jedi Knight 2/Quake 3 vilket jag anser lite onormalt. En vän med samma tjänst fast bostream's medföljande modem så går det utan problem, men tanken är att han inte kan öppna portar och få det att funka ordentligt.
Så vad ska jag göra? köpa ett annat eller är det tjänsten som är en aningen seg?
September 20, 2002
Provade med att hämta en fil från min dator hos min mor (hon har bostream 2.5, min far har nu 0.5) till min fars och hade en rate på 6 KB/S, detta är helt sjukt och jag belastar inte linan heller hos min mor så något måste vara saert.
Angående spelserver så valde jag en BBB till CS server, smålirade och hade 50 - 60 i ping. (Lirade tillsammans med min polare som har samma tjänst men med ett annat modem)
1 Guest(s)