November 7, 2001
Hej !
Mitt problem är rätt klurigt som jag har förstått det, och då får ni gärna äran att fixa detta om ni kan !!!
Kör ett Server program som heter Bulletproof Server 2.21.
Har försökt att logga in på ftp´n med Flashfxp och får följande fel mess.
Med PassiveMode = [L] 227 Entering Passive Mode (192,168,0,123,161,162).
[L] Opening data connection IP: 82.182.184.247 PORT: 41378
[L] Data Socket Error: Connection timed out
[L] List Error
Utan PassiveMode = [L] 150 Opening data connection for directory list.
[L] 226 Transfer ok, Men nu listar den inga kataloger.
Nu kommer det roliga som jag inte förstår och det är ifall jag loggar in via min browser (FireFox) (ie) och loggar in via adressfältet funkar allt perfekt.
Har en DI-604 (D1) router som jag tror är problemet, men kan lika gärna vara Sp2 som har spökat till det.
Vore väldigt tacksam för svar som kan hjälpa till !!!
Tack på förhand !
October 8, 2003
Det är bulletproof som är problemet, har haft samma problem nämligen. Byt FTPserver program till någonting annat,, tex TitanFTP, eller Serv-U(den enklaste). Är du en mer avancerad användare kan du testa ioFTPD eller RaidenFTPD... För urler till dessa, Googla!
Glhf!
/// JhaN
November 26, 2002
Jag tror knappast att det är Bulletproof, jag har själv kört den länge på flera burkar utan problem. Om det fungerar bra med Firefox så är det säkert ngt i inställningen på ditt ftp-program som strular. Gå igenom inställningarna och se att de är korrekta. Kör på port 21 och öppna den porten i routern så ska det fungera. Jag använder smartFTP som ftp-klient och den kan jag rekommendera.
November 7, 2001
Tack för alla svar !
Har märkt nu att vissa kommer in på min ftp via ftp client som inte sitter bakom en router själva utan passive mode. När jag testar själv att logga in på min egna ftp via flashfxp så funkar det inte. Har testat både med Passive och utan passivemode..
1 Guest(s)