October 18, 2002
Jag har precis köpt en 3COM ADSL Internet gateway, men den vill inte släppa igenom FTPn. jag har satt på virtual server så att den e riktad mot mitt IP. och jag har de senaste uppdateringarna på både mjukvara i Routern och program på datorn... om du har någon aning hur man fixar det så skulle jag vara tacksam om du kunda maila eller skriva tillbaka..
May 23, 2001
har ingen anning om hur 3Coms konfigruations system är uppbyggt men kolla om du hittar nått som heter portforwarding eller portmappning sen så skriver du i port 21 (eller den porten som du kör ftpn på) och ip nummret till den maskinen som har ftp servern på. I routrar brukar det finnas en ruta att kryssa i för tex FTP, Counterstrike osv oxo... bara kika runt lite och se om du hittar nått!
October 18, 2002
Japp jag kommer in på den i det lokala nätverket, och det där om portforwarding o mapping, har jag kollat efter... jag till och med sökte igenom hela "user guide" efter ordet mapping, ftp m.m... men inte ett skit kommer upp, och i själva router programmet så finns det nått som heter virtual server och där har jag kryssat i FTP och den ska ledas direkt till mitt LAN ip... men jag vet inte varför det inte funkar..
1 Guest(s)